برگزاری جلسه معاون قرآنی وزیر ارشاد با رایزنان فرهنگی ایران
کد خبر: 4112079
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰

برگزاری جلسه معاون قرآنی وزیر ارشاد با رایزنان فرهنگی ایران

جلسه‌ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در 21 کشور دنیا برگزار و طی آن به بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم پرداخته شد.

برگزاری جلسه معاون قرآنی وزیر ارشاد با رایزنان فرهنگی ایران در 21 کشور

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، نشست مجازی معاون قرآنی وزیر ارشاد با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان با موضوع تبادل نظر در مورد بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مجازی که از طریق وبینار با ۲۱ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از سراسر جهان برگزار شد، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد ضمن بیان خیر مقدم به حضار و رایزنان فرهنگی برخط از برقراری این ارتباط ابراز خرسندی کرد و در مورد تلاقی زمان این نشست بیان کرد: تقارن زمان این جلسه با سومین سالگرد شهادت سردار جهانی جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی مرد با اخلاق با تدبیر و شجاع و سردار با عظمت و قهرمان ملت ایران و ایام رحلت آیت‌الله مصباح یزدی که مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند عقبه تئوریک انقلاب اسلامی ایران و استاد فکر بودند و ایام ۹ دی و ۱۹ دی همه این مناسبت‌ها ایام‌الله هست و ما آن را گرامی می‌داریم.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن به عدد 30 رسید، افزود: باعث افتخار و مباهات نظام جمهوری اسلامی ایران است که در عمر ۴۳ ساله خود ۳۰ نمایشگاه بین‌المللی و حدود 40 دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با استاندارد و تراز بین‌المللی برگزار کرده است. این عدد ۳۰ به ما رهنمودی می‌دهد که امسال برای نمایشگاه می‌توان یک کار ویژه‌ای را ایجاد کرد.

معاف افزود: نمایشگاه قرآن ترکیبی از برنامه‌های راهبردی، محتوایی، مفهومی، راه‌کنشی، آموزشی و پژوهشی و هنری است که در نمایشگاه‌های قرآن تهران در سال‌های مختلف انجام شده است. خوشبختانه دولت‌های مختلف به نمایشگاه بین‌المللی قرآن اهتمام داشته‌اند و در یک دامنه رشدی پیش آمده البته در این راه با فراز و نشیب‌های زیادی هم روبرو بوده است.

وی اظهار کرد: قرآن یک ظرفیت اصلی کار در حوزه بین‌الملل جمهوری اسلامی است و همیشه در فرمایشات امامین انقلاب در گفت‌وگوهای رؤسای جمهوری و مسئولان نظام بارها بیان شده است.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است به این نکته توجه کنید و بر اساس این راهبرد جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌هایی که می‌شناسید به ما معرفی کنید تا به صورت رسمی برای این مراکز دعوتنامه حضر در نمایشگاه قرآن ارسال کنیم.

بر اساس این گزارش در ادامه این جلسه برخی از رایزن‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند‌.

انتهای پیام
captcha