توزیع نسخ قرآن به خط بریل در مسجدالنبی
کد خبر: 4113311
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲

توزیع نسخ قرآن به خط بریل در مسجدالنبی

تولیت مسجدالنبی از توزیع نسخ قرآن به خط بریل ویژه نابینایان در این مسجد خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان سعودی،‌ به گفته تولیت مسجدالنبی توزیع این نسخ در نمازخانه‌های مختلف و با هدف ارائه بهترین خدمات به نابینایان صورت گرفته است.

این تولیت همچنین تصریح کرده است: 65 نسخه قرآن کریم و 39 کتاب دیگر نیز در کتابخانه مسجدالنبی به خط بریل برای نابینایان تدوین شده و از سویی خط بریل در تمام آسانسورهای مسجدالنبی نیز بکار رفته است.

با استفاده از این نسخ قرآن کریم که به خط بریل برای نابینایان آماده شده، امکان قرائت قرآن کریم به سهولت برای آنها فراهم شده است. نابینایان می‌توانند با استفاده از این نسخ ویژه آیات مورد نظر خود را به‌راحتی از مصحف جست‌وجو کرده و با توجه به امکانات فراهم شده، حروف ثابت بریل به صورت الکترونیکی به حروف عربی بدل شده و آیه مورد نظر از مصحف مرکز ملک فهد جست‌وجو می‌شود. نابینایان با استفاده از این مصحف همچنین می‌توانند به سرعت به صفحه، آیه و یا سوره مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

تولیت حرمین شرفین در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای را برای خدمات‌رسانی به زائران دارای نیازهای خاص انجام داده است، اختصاص درب‌های ورودی خاص، احداث رمپ‌ها و سطوح شیب‌دار ویژه تردد معلولان و همچنین توزیع ویلچر از جمله برخی از این خدمات می‌شود.

انتهای پیام
captcha