واکنش‌ها به ورود دو گردشگر با پوشش نامناسب به مسجدالنبی
کد خبر: 4120922
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

واکنش‌ها به ورود دو گردشگر با پوشش نامناسب به مسجدالنبی

ورود دو زن گردشگر غیرمسلمان با پوشش نامناسب به مسجدالنبی با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان سعودی مواجه شده، از سویی تولیت مسجدالنبی بیانیه‌ای نسبت به این اقدام منتشر کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الخلیج، تولیت مسجدالنبی در خصوص آنچه در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ورود دو زن غیرمسلمان با لباس‌های نامناسب به صحن مسجد منتشر شده است، بیانیه‌ای صادر کرد.

 تولیت مسجدالنبی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ورود دو زن غیرمسلمان با لباس‌هایی که با حرمت و تقدس این مکان تناسبی ندارد، ناشی از اشتباه بوده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که انتشار فیلم‌هایی از ورود دو زن غیرمسلمان با حجاب نامناسب به مسجدالنبی با واکنش گسترده و منفی کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان مواجه شد.

این تولیت در بیانیه خود تصریح کرد: سنت و قوانین ورود به حریم مسجدالنبی برای این دو زن روشن شد و آن‌ها با بیان درک خود از دستورات، از رفتار مناسبی که با آن‌ها شده است تشکر کرده و از آشنایی با رسالت مسجدالنبی قدردانی کردند.

این تولیت تأکید کرد: به دنبال افزایش آگاهی، روش‌ها و رویه‌هایی است که ضمن تأکید بر حرمت و تقدس این مکان از تکرار چنین حوادثی در آینده جلوگیری کند.

در پایان این بیانیه بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای آسایش و اطمینان خاطر مردم، زائران و نمازگزاران از حفظ تقدس و حرمت مسجدالنبی تأکید شده است.

 
انتهای پیام
captcha