آمادگی مجلس برای بررسی همزمان لایحه بودجه و برنامه هفتم
کد خبر: 4113624
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
شاکری در گفت‌وگو با ایکنا خبر داد:

آمادگی مجلس برای بررسی همزمان لایحه بودجه و برنامه هفتم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی امروز، نمایندگان تأکید کردند دولت باید دو لایحه برنامه هفتم و بودجه را به صورت هم‌زمان به مجلس ارائه کند و نمایندگان آمادگی بررسی همزمان این دو لایحه را دارند.

اقبال شاکری

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایکنا، پیرامون جزئیات جلسه غیرعلنی امروز، ۲۰ دی، مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه غیرعلنی امروز صحبت‌های خیلی خاصی مطرح نشده و صرفاً جلسه‌ای به منظور ارائه گزارش خبری مباحث مرتبط با بودجه بود.

وی افزود: کلیت نمایندگان در این جلسه اعلام کردند اگر دولت هرچه سریع‌تر طبق نظر نمایندگان لایحه بودجه و برنامه هفتم را به مجلس تقدیم کند، امکان بررسی هر دو اینها تا پایان سال وجود دارد فقط به شرط اینکه دولت سریع عمل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: براساس روال عمومی کشور، ابتدا باید برنامه پنج ساله تدوین شود و سپس نوبت به لایحه بودجه برسد ولی دولت آمده ظرافت‌هایی را به خرج داده و از احکام دائمی استفاده کرده تا بتواند لایحه بودجه را بنویسد و تقدیم مجلس کند؛ بنابراین همین مسئله سبب شده تا تمدید یا عدم تمدید برنامه ششم مورد بحث قرار گیرد و در جلسه غیرعلنی امروز هم این موضوعات مورد اشاره قرار گرفت و حتی عده‌ای هم بر ارائه هم‌زمان دو لایحه تأکید کردند.

شاکری با بیان اینکه اگر دولت سریع‌تر تکلیف برنامه هفتم را مشخص کند، راحت‌تر نمایندگان با دولت همکاری خواهند کرد، گفت: مجلس آماده همکاری با دولت است و با وجود اینکه بررسی همزمان برنامه هفتم و بودجه کار سختی است ولی نمایندگان اعلام کردند می‌توانند این کار را انجام دهند و غیرممکن نیست.

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس، زمان فوق‌العاده محدود است و دولت باید همه اینها را در نظر بگیرد و واقعاً کار پیچیده‌ای نیست.

انتهای پیام
captcha