صدور مجوز ذبح اسلامی در «همترامک» آمریکا
کد خبر: 4113832
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵

صدور مجوز ذبح اسلامی در «همترامک» آمریکا

شورای شهر همترامک اصلاحیه‌ای را تصویب کرد که به ساکنان مسلمان اجازه می‌دهد ذبح شرعی حیوانات را به عنوان بخشی از مراسم مذهبی خود انجام دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از Detroid News، قبل از تأیید این اصلاحیه، یکی از وکلای قضایی تأکید کرد که قربانی کردن حیوانات در حال حاضر طبق قوانین ایالتی و فدرال مجاز است.

عامر غالب، شهردار همترامک به Detroid News  گفت: ما به مصالحه‌ای در مورد این موضوع رسیدیم که همه آرای مختلف را در نظر گرفته و در نگارش این اصلاحیه دقت کردیم تا از هرگونه شکایت احتمالی علیه شهر جلوگیری کنیم.

اما تعدادی از ساکنان و سایرین که سه‌شنبه شب در ساختمان شورای شهر حاضر بودند پیش از شروع جلسه گفت‌وگو و رأی‌گیری، نگرانی خود ابراز کردند. بیشتر این نگرانی‌ها در مورد این بود آیا عملیات ذبح در منازل به صورت خصوصی انجام خواهد شد یا در مکان عمومی. نگرانی‌هایی هم در مورد خطرات زیست محیطی وجود داشت.

براساس اصلاحیه جدید، هر شهروند مسلمانی که می‌خواهد قربانی کردن دامی را برای اهداف مذهبی انجام دهد یک هفته قبل باید به شورای شهر اطلاع دهد. محدودیتی هم در مورد نوع دام وجود ندارد.

این اصلاحیه، همچنین مقامات مسئول را ملزم می‌کند که محل برگزاری مراسم را بازرسی کند و مطمئن شوند که پس از پایان قربانی کردن حیوان، منطقه به‌ درستی تمیز و ضدعفونی شده است. این اصلاحیه از شهروندانی که مراسم را برگزار می‌کنند، می‌خواهد همه اقدامات لازم را برای محدود کردن عمل قربانی کردن از دید عموم انجام دهند.

مقامات همچنین به حذف مجازات‌های اضافی برای نقض قوانین، از جمله 400 دلار در صورت عدم اطلاع‌رسانی به شهر در مورد قربانی کردن دام، رأی دادند.

در سال 2021، این شهر حدود 28 هزار نفری، اولین شهردار مسلمان خود را انتخاب کرد. این شورا همچنین سه عضو شورای شهر مسلمان دارد و اولین شهر ایالات متحده است که دارای یک شورا و شهردار کاملاً مسلمان است.

انتهای پیام
captcha