از شهادت 3 فلسطینی تا واکنش سازمان ملل به توسعه شهرک‌سازی
کد خبر: 4114224
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
با تحولات فلسطین

از شهادت 3 فلسطینی تا واکنش سازمان ملل به توسعه شهرک‌سازی

در حمله شب گذشته نظامیان صهیونیست به شهرک قباطیه در جنین و اردوگاه قلندیا در قدس 3 فلسطینی به شهادت رسیده و شماری دیگر نیز زخمی شدند، از سویی دبیر کل سازمان ملل نگرانی شدید خود را نسبت به تداوم توسعه شهرک‌سازی اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهرک قباطیه در مجاورت جنین، دو فلسطینی به شهادت رسیده و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته منابع محلی، گروهی از نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی به شهرک قباطیه یورش برده و چند جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

به گفته این منابع، نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی پس از اینکه شناسایی شدند، اقدام به تیراندازی به سمت فلسطینیان کردند که طی آن 5 نفر زخمی شدند.

دو نفر از مجروحان که وضعیت وخیمی داشتند، ساعاتی بعد بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسیدند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که این شهیدان در عملیات علیه صهیونیست‌ها نقش داشته‌اند.

در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حبیب محمد عبدالرحمان کمیل جوان 25 ساله فلسطینی که از ناحیه سر زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده است.

این وزارتخانه همچنین از شهادت عبدالهادی نزال نوجوان 18 ساله فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها خبر داد. در حمله اشغالگران اسرائیلی به شهرک قباطیه دست کم 3 نفر دیگر زخمی شدند. از سویی دیگر در حمله به اردوگاه قلندیا در قدس نیز یک فلسطینی دیگر به شهادت رسید

بدین ترتیب، شمار شهدای فلسطین در سال 2023 به 10 نفر افزایش یافت. تنها در 48 ساعت گذشته 6 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.

ابراز نگرانی دبیر کل سازمان ملل از گسترش شهرک‌سازی

از سویی دیگر، الجزیره گزارش داده است که سفرای گروه کشورهای عربی، نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و جنبش غیرمتعهدها در سازمان ملل با دبیر کل سازمان ملل دیدار و درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی گفت‌وگو کردند.

در این نشست درباره اقدامات رژیم صهیونیستی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین که اخیراً پس از رأی مجمع عمومی سازمان ملل برای ورود دیوان بین‌المللی دادگستری درباره اقدامات اشغالگران صهیونیست صورت گرفته، نیز بحث و گفت‌وگو شد

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد، گفت که این گروه از سفرا از دبیر کل خواسته‌اند تا پیامی قوی به «اسرائیل» ارسال کند تا از هرگونه اقدام یک‌جانبه‌ای که وضعیت موجود در مسجدالاقصی را تهدید یا تضعیف می‌کند، خودداری کند.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود گفت که سال 2022 برای فلسطینی‌ها سالی مرگبار بود وی «کشتارها و اقدامات غیرقانونی افراط‌گرایان» را محکوم کرد.

گوترش با اشاره به اقدام اخیر ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی در کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر یورش به مسجدالاقصی افزود: در عین حال، گسترش شهرک‌ها توسط «اسرائیل» و همچنین تخریب و اخراج خانه‌ها، عواملی هستند که خشم و ناامیدی را تقویت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha