برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره ملی ترنم وحی در خراسان رضوی + عکس
کد خبر: 4114421
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره ملی ترنم وحی در خراسان رضوی + عکس

دبیر سومین جشنواره ملی ترنم وحی از برگزاری مرحله مقدماتی سومین دوره ملی مسابقات قرآنی ملی ترنم وحی در خراسان رضوی با همکاری مؤسسه تصاویر ماندگار و مؤسسه اظهرالجمیل خبر داد.

برگزاری مرحله مقدماتی جشنواره ملی ترنم وحیسیدجواد حسینی، دبیر سومین جشنواره ملی ترنم وحی در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در پی استقبال فراوان نوجوانان کشور، مرحله مقدماتی سومین دوره مسابقات قرآنی ملی ترنم وحی در خراسان رضوی با همکاری مؤسسه فرهنگی ـ هنری تصاویر ماندگار به مدیریت قهرمانی و مؤسسه فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت اظهرالجمیل مشهد به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

وی گفت: مسابقات قرآن با هدف ترویج آموزه‌های دینی، قرآنی و فرهنگی در رقابتی سالم و جذاب همراه با ایجاد انگیزه و فضای معنوی و تأمل و تفکر و تربیت قاریان نوجوان و ارتقای هر چه بیشتر کیفیت آموخته‌های قرآنی به صورت سلسله‌وار سالانه از سوی این مؤسسه برپا می‌شود. مؤسسه تصاویر ماندگار نیز زمینه لازم برای برگزاری مرحله مقدماتی این مسابقات را در فضای مجازی و حضوری فراهم کرده است تا منتخبان مرحله فینال استان خراسان رضوی تعیین شوند.

حسینی ادامه داد: این دوره با حضور ۹۴ نفر از نوجوان به صورت مجازی و حضوری برگزار شد. شرکت‌کنندگان در چهار رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، تقلیدی و اذان با هم به رقابت پرداختند و هشت نفر به فینال راه پیدا کردند.

به گفته این قاری بین‌المللی، برگزاری و داوری این دوره از مسابقات در بخش حضوری و مجازی از سوی قاریان ملی و بین‌المللی آقایان محمد بهرامی، سجاد محمدی، احسان سوختانلو، سیدعباس حسینی و عباس لطفی و با مدیریت و اجرای سروش عظیمی از ۲۱ الی ۲۴ دی‌ماه در حال برگزاری است.

همچنین قهرمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ـ هنری تصاویر ماندگار نیز در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ قرآنی بین نوجوانان از اولویت‌های اساسی این مرکز است، گفت: امیدواریم برگزاری این مسابقات، علاوه بر اینکه موجب انس هر چه بیشتر نوجوانان قرآنی با این مصحف شریف را فراهم می‌آورد، پناهگاه زندگی آنان قرار گیرد و معرفی شخصیت‌های موفق در این عرصه بتواند الگوی مناسبی برای همه باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha