نگرانی مسلمانان از انتصاب مقام آمریکایی در مجلس نمایندگان
کد خبر: 4114559
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

نگرانی مسلمانان از انتصاب مقام آمریکایی در مجلس نمایندگان

گروه‌های مدافع مسلمانان نسبت به انتصاب مارک گرین، به عنوان رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل سابقه اسلام‌هراسی که دارد ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از Middle East Eye، مارک گرین، پزشک و کهنه سرباز در اشغالگری عراق و سناتور سابق تنسی از حزب جمهوری‌خواه، قرار است پس از انتخاب شدن توسط جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان در اوایل این هفته، رهبری این کمیته را بر عهده بگیرد.

با این حال، سازمان‌های فعال حقوق مسلمانان اعلام کرده‌اند که این قانونگذار با توجه به اظهارات قبلی‌اش در مورد مسلمانان و اسلام، برای عضویت در کمیته مناسب نیست.

سمیه وحید، مشاور ارشد سازمان وکلای مسلمان (Muslim Advocates)، یک گروه ملی حقوق مدنی مستقر در واشنگتن، به هافینگتون پست گفت: سابقه کاملاً روشن گرین در مورد سخنان علیه مسلمانان، اقلیت‌های اجتماعی و مهاجران، او را برای ریاست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا نامناسب کرده است.

وحید ادامه داد: مارک گرین به عنوان رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا تهدیدی برای مسلمانان است.

در جلسه 2016 تی پارتی (Tea Party) - یک جنبش سیاسی محافظه‌کار در حزب جمهوری خواه که از سال 2009 آغاز شد - گرین به حضار گفت که نمی‌خواهد دانش‌آموزان مدارس دولتی در تنسی درباره اسلام بیاموزند.

در آن جلسه، یکی از حضار گفت که ما باید در مدارس دولتی خود نسبت به آموزش و شناساندن اسلام موضع‌گیری کنیم که گرین پاسخ داد: موافقم.

او با استفاده از عبارت قوم مسلمانان در توصیف چگونگی گسترش اسلام گفت: ما باید تاریخ اسلام، امپراتوری عثمانی، مکه، مدینه و همه فتوحات اسلام را در شام، شمال آفریقا و قسطنطنیه آموزش دهیم. اما وقتی شما شروع به آموزش ارکان اسلام می‌کنید، وقتی شروع به آموزش چگونه نماز خواندن مسلمانان می‌کنید، ما این وضع را تحمل نمی‌کنیم.

پیش‌تر گرین در سال 2015 و در دورانی که سناتور ایالت تنسی بود، خواستار ممنوعیت ورود پناهجویان سوری به ایالت خود شد.

در واکنش راشل دل گیدیس، مدیر روابط عمومی گرین، به Middle East Eye گفت که برخی از رسانه‌ها صحبت‌های گرین را در مورد تروریسم و داعش جعل کردند.

در سال 2017، گرین پس از اینکه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان وزیر ارتش معرفی شد (به دلیل سابقه اظهارات اسلام‌هراسانه) توسط سازمان‌های حقوق مسلمان مورد تحقیق قرار گرفت و در نهایت وزارت او منتفی شد.

علاوه بر گرین، رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان نیز به اسلام‌هراسی متهم شده است. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که به وعده خود مبنی بر برکناری ایلهان عمر، نماینده کنگره از سمت خود در کمیته روابط خارجی پایبند است.

عمر که مسلمان است، از زمان انتخاب شدنش در سال 2018، سابقه مواجهه با حملات اسلام‌هراسانه و تهدید به مرگ را دارد.

انتهای پیام
captcha