کتابت مشترک قرآن از سوی خوشنویسان عراقی
کد خبر: 4114732
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

کتابت مشترک قرآن از سوی خوشنویسان عراقی

شماری از خوشنویسان عراقی به همت انجمن خوشنویسان ابن کشور مراحل اولیه طرح کتابت مشترک قرآن کریم را آغاز کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الزمان، در نخستین جلسه اجرای طرح کتابت قرآن کریم که هفته گذشته برگزار شد،  خوشنویسان عراقی درباره قطع نسخه مورد نظر، نوع کاغذ، کیفیت مرکب و اندازه قلم مورد استفاده گفت‌وگو کردند؛ در پایان توافق شد که این قرآن با قلم 1.5 میلی‌متری کتابت شود.

همچنین به هرکدام از خطاطان کاغذهایی داده شد که آنها ابتدا باید یک جزء از قرآن کریم را به خط نسخ بر روی این کاغذها بنویسند.

پس از اتمام مرحله آزمایشی اوراق کتابت شده مقایسه و از میان آن‌ها بهترین نمونه‌ها برگزیده می‌شود و در ادامه خوشنویسان برگزیده کار کتابت قرآن کریم را به پایان خواهند رساند.

این نسخه از قرآن، از روی نسخه مشهور قرآن کریم به خط محمدامین الرشدی، خوشنویس دوره عثمانی کتابت خواهد شد. نسخه مذکور در اواخر دهه هفتاد میلادی از سوی وزارت اوقاف عراق به چاپ رسیده است. در آن زمان هاشم البغدادی، خطاط برجسته عراقی بر چاپ این نسخه نظارت داشت و بسیاری از حروف و دیگر موارد را در آن تصحیح کرد و سپس نسخه تصحیح شده در بهترین چاپخانه‌های آلمان به چاپ رسید. این نسخه از قرآن کریم از آن زمان تاکنون مورد تأیید مراجع ذیصلاح در امور اسلامی بوده است.  

کتابت مشترک قرآن از سوی خوشنویسان عراقی

خوشنویسان عراقی در جلسه اول نشست خود توافق کردند که در جلسه بعدی درباره ارزیابی خطوط و اقدامات انجام شده گفت وگو کنند و پس از بررسی نمونه‌های آزمایشی کتابت شده، کتابت قرآن کریم از سوی خوشنویسان برگزیده آغاز شود.

 

انتهای پیام
captcha