اهتمام به توصیه نبوی برای تربیت فرزندانی با 3 خصلت ویژه + عکس
کد خبر: 4115076
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

اهتمام به توصیه نبوی برای تربیت فرزندانی با 3 خصلت ویژه + عکس

حجت‌الاسلام حکیمی در جلسه هفتگی آموزش حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) بر ضرورت تربیت فرزندان بر سه خصلت؛ دوستی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و حرکت در مسیر ایشان و قرائت قرآن تأکید کرد تا با جامه عمل پوشاندن به این حدیث نبوی بنیان خانواده در برابر شبهات واکسینه شوند.

صد و پنجاه و یکمین جلسه هفتگی آموزش حفظ، ترتیل و قرائت قرآن

به گزارش ایکنا، صد و پنجاه و یکمین جلسه هفتگی آموزش حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم همراه با تبیین مفاهیم مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) در واحد مرکزی این مؤسسه در قم برگزار شد.

این جلسه که با تدریس احمد دباغ،  قاری و حافظ بین‌المللی روشندل کشور همراه بود با هم‌خوانی گروه تواشیح قاریان نوجوان مرکز قرآن و حدیث حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه یافت.

در بخش دیگر از این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی‌نیک، دارنده رتبه نخست مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.

فرازی از اجرای گروه تواشیح قاریان نوجوان

بخش دیگر این جلسه هفتگی سخنرانی حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه(س)، پیرامون خانواده و اساس تحکیم آن، بود. وی با توجه به آیه قرآن «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا» گفت: بنابر نظر صریح حضرت حق، باید نسبت به خانواده مراقبت کنید. بنابر نظر مفسران مراد از «أَهْلِيكُمْ» خانواده و فرزندان هستند که باید مراقب بود تا آنها از مسیر اصلی منحرف نشوند و دچار لغزش نشوند.

حکیمی با تأکید بر ضرورت همراهی اعضای خانواده با یکدیگر اظهار کرد: والدین باید نسبت به شرکت فرزندانشان در جلسات و محافل قرآنی اهتمام داشته باشند، چنانکه در حدیث نبوی آمده است «أدِّبوا أولادَكُم على ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبيِّكُم، و حُبِّ أهلِ بَيتِهِ، و قِراءةِ القرآنِ» دوستی پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) و حرکت در مسیر آنها و قرائت قرآن و دلباخته تلاوت قرآن بودن از جمله خصلت‌هاییست که فرزندان را باید در این زمینه تربیت کرد. این هنگام است که فرزندان و بنیان خانواده قرآنی خواهد بود و در برابر شبهه‌افکنی‌ها بیمه خواهند بود.

در ادامه این جلسه احمد دباغ، حافظ و قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره مبارکه تین را قرائت کردند.

یادآور می‌شود، واحد مرکزی موسسه کریمه آل‌رسول(س) در شهر مقدس قم، سی متری هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوم، پلاک ۸۶ قرار داد. همچنین این مؤسسه در پیام‌رسان سروش دارای کانال به نشانی Sapp.ir/karimehalrasool و در پیام‌رسان ایتا به نشانی eitaa.com/karimehalrasool است.

انتهای پیام
captcha