آخرین جلسه هفتگی قرائت و حفظ مؤسسه کریمه برگزار شد
کد خبر: 4128183
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
در سال 1401

آخرین جلسه هفتگی قرائت و حفظ مؤسسه کریمه برگزار شد

صد و شصتمین جلسه هفتگی آموزش حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) برگزار شد.

آخرین جلسه هفتگی قرائت و حفظ مؤسسه کریمه  در سال 1401به گزارش ایکنا، صد و شصتمین جلسه هفتگی آموزش حفظ، فنون قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم همراه با تبیین مفاهیم، یادبود شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یکشنبه، 22 اسفندماه در دفتر مرکزی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) در قم برگزار شد.

این جلسه با دعوت و تلاوت احمد احمد البدری، قاری از کشور عراق(شهر کربلا) و اجرای علی علیزاده آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) به بیان استقامت از منظر قرآن با توجه به آیه 112، سوره هود «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا...» پرداخت.

وی ادامه داد: خداوند برای اینکه در لحظه به لحظه زندگی و در مراحل مختلف زندگی پیش رویم و قوی و محکم باشیم، امر و فرمان می‌دهد که استقامت داشته باشیم و در کارها برای پیشرفت اهداف از صبر و شکیبایی غافل نباشید. طبیعی است که در رشد و تعالی قرآنی‌ ما و آنچه که رمز موفقیت ماست، استقامت است.

حکیمی با تأکید بر اینکه استقامت در تمامی زمینه‌ها ما را به سرمنزل مقصود می‌رساند، بیان کرد: استقامت دارای برکات فراوانی است، در آیه 30 سوره فصلت می‌خوانیم «ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» این آیه نشان می‌دهد که نزول فرشتگان فقط بر انبیای الهی نیست.

وی ادامه داد: بلکه به بندگان شایسته و بایسته الهی که مظهر استقامت هستند و از مسئولیت‌ها شانه خالی نمی‌کنند و در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و ... محکم و قوی هستند، فرشتگان الهی نیز نازل می‌شود. امیدوارم بتوانیم با استقامت بر همه مشکلات غلبه پیدا کنیم و از شتابزدگی و عجله در کارها بپرهیزیم.

حسن ختام این جلسه دیدار صمیمی هیئت مؤسس مؤسسه کریمه آل رسول (علیها السلام) با حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه جامعة القرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی، قائم مقام مؤسسه، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری و احمد دباغ، حافظ و قاری روشندل بین‌المللی کشورمان و سایر چهره‌های ملی و بین‌المللی قرآن بود.

واحد مرکزی موسسه کریمه آل‌رسول(س) در شهر مقدس قم، سی متری هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوم، پلاک ۸۶ قرار داد.

انتهای پیام
captcha