رقابت 274 نفر در مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش + فیلم
کد خبر: 4115314
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲

رقابت 274 نفر در مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش + فیلم

مرحله نهایی مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور 274 متسابق در حال برگزاری است.

مرحله نهایی چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش

به گزارش ایکنا، مرحله نهایی چهل ودومین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه ارتش ج.ا.ا به میزبانی نیروی زمینی ارتش طی روزهای 27 و 28 دی‌ماه در مجموعه تالار میثاق آجودانیه در حال برگزاری است.

بنابر گفته سرگرد مصطفی تاج، مدیر قرآن ارتش «مراسم افتتاحیه اجمالی این مسابقات، صبح امروز با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام صالحی‌نسب، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی زمینی و امیرسرتیپ دوم حسین مالکی، فرمانده آماد و پشتیبانی مرکز نزاجا همراه بود».

این مراسم با راهیابی 175 نفر از منتخبان قرآنی کارکنان پایور ارتش و 99 نفر از کارکنان وظیفه از ادارات نیروی زمینی، هوایی، پدافند هوایی، دریایی و ستاد آجا در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و حفظ کل قرآن به صورت شفاهی و تفسیر نمونه جزء 25 آیت‌الله مکارم‌شیرازی(به صورت کتبی و پاسخگویی به سؤالات چهارگزینه‌ای) در سه گروه داوری در حال برگزاری است.

این دوره از مسابقات در سه گروه از داوران کشوری و بین‌الملی در رشته قرائت تحقیق، ترتیل و اذان با قضاوت محمدرضا پورزرگری در بخش تجوید، حسن ربیعیان در بخش صوت، علی‎اکبر ملکشاهی در بخش لحن و سعید رحمانی در بخش وقف و ابتدا همراه است. 

همچنین این دوره در رشته حفظ کارکنان پایور با قضاوت امیر آقایی در بخش حُسن حفظ، محمدرضا ابوالقاسمی در بخش تجوید، محمدصالح اطهری‌فرد در بخش صوت و حمیدرضا نصیری در بخش لحن و در رشته حفظ کارکنان وظیفه با داوری محمدمهدی بحرالعلوم در بخش صحت حفظ، مهدی غلام‌نژاد در بخش تجوید، شهروز یادگاری در بخش لحن، مجتبی محمدبیگی در بخش صوت و جابری در بخش وقف و ابتدا همراه است.

یادآور می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه از مرحله یگان‌های آجا در ادارات پنجگانه آغاز شده است و سپس در مرحله منطقه‌ای ادامه یافته و در ادامه منتخبان به مرحله سراسری نیروها راه پیدا کردند. در حال حاضر نیز مرحله نهایی نیروها با راهیابی برگزیدگان هر نیرو در حال برگزاری است.

یادآور می‌شود، آئین اختتامیه این دوره از مسابقات با تجلیل از برگزیدگان پنجشنبه، 29 دی‌ماه ساعت 8 صبح در سالن شهید مطهری ستاد نزاجا با حضور میهمان مدعو کشوری و لشکری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha