تأکید هیئت اروپایی بر حفظ وضعیت کنونی مسجدالاقصی
کد خبر: 4115651
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

تأکید هیئت اروپایی بر حفظ وضعیت کنونی مسجدالاقصی

هیئتی از سفرای کشورهای اروپایی با حضور در مسجدالاقصی بر اهمیت حفظ وضعیت موجود در این مکان مقدس اسلامی تأکید کردند.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، هیئتی متشکل از سفرای کشورهای اروپایی، امروز چهارشنبه از مسجدالاقصی دیدار و بر اهمیت ادامه وضعیت موجود در مسجدالاقصی تأکید کردند.

فراس الدبس، مسئول اداره رسانه‌ای اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی توضیح داد که بازدید هیئت سفرای اروپایی قبل از حادثه دیروز (ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود سفیر اردن به مسجدالاقصی) هماهنگ شده بود.

وی در بیانیه‌ای افزود: هیئت حاضر با هرگونه تغییر در وضعیت موجود و تغییر در تولیت اردن مخالفت کرده و بر اهمیت حفظ این وضعیت در مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

الدبس با اشاره به اقدام روز گذشته رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود غسان المجالی، سفیر اردن در تل‌آویو به مسجدالاقصی، خاطرنشان کرد: هیئت اروپایی همچنین نسبت به اهمیت توقف تمامی اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی در داخل مسجدالاقصی هشدار داده و خواستار محکومیت بین‌المللی اقدام وزیر امنیت داخلی اسرائیل شدند.

وی در خصوص وضعیت مسجدالاقصی توضیح داد: تعدادی از گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست زیر نظر نیروهای ویژه اسرائیلی که در راهروها و میادین الاقصی مستقر شده بودند، به این مسجد مبارک یورش بردند.

این مقام اداره اوقاف اردن هشدار داد که وضعیت تحت حاکمیت دولت جدید رژیم صهیونیستی بسیار نگران‌کننده است و مقامات این دولت اوضاع را به سمت تنش بزرگتر سوق می‌دهند.

وی، نسبت به تکرار اقدام ایتمار بن غفیر، وزیر تندرو امنیت داخلی اسرائیل در حمله به مسجدالاقصی به‌ویژه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان هشدار داد.

دو هفته قبل ایتمار بن غفیر، در اقدامی تحریک‌برانگیز وارد مسجدالاقصی که حریم مسلمانان است، شد. این اقدام موجی از اعتراضات و انتقادات را در جهان اسلام و نیز کشورهای غربی در پی داشت.

بن غفیر از شخصیت‌های راست افراطی در اسرائیل است که بسیاری از مقامات اسرائیلی و آمریکایی نسبت به تأثیر او بر تشدید بحران در اراضی فلسطینی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام
captcha