از ساخت متروی صهیونیست‌ها تا تخریب خانه‌های فلسطینیان
کد خبر: 4116951
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
با تحولات فلسطین

از ساخت متروی صهیونیست‌ها تا تخریب خانه‌های فلسطینیان

اداره صهیونیستی طراحی شهر قدس اشغالی از برنامه خود برای ساخت مترو در این شهر خبر داد، در عین حال سران احزاب ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی توافق کردند که ساختمان‌های جدید فلسطینیان را تخریب کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اداره برنامه‌ریزی و ساختمان بیت‌المقدس اعلام کرد که برنامه‌ریزی برای ساخت مترو در این شهر اشغالی را با هدف اتصال آن به چندین شهرک صهیونیست‌نشین آغاز کرده است.

این طرح از سوی وزیر حمل‌ونقل و وزیر دارایی نیز مورد استقبال قرار گرفته است. این طرح در چارچوب هدف اصلی رژیم صهیونیستی برای جدا کردن کامل قدس اشغالی از بخش‌های فلسطینی و پیوند آن به شهرک‌های صهیونیستی و شهرهای بزرگ در فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو است.

رژیم صهیونیستی اخیراً ساخت خط آهن جدیدی را که قدس اشغالی را به تل‌آویو متصل می‌کرد، به پایان رسانده است و همچنین مرحله اول ایجاد قطار برقی را که بخش‌های غربی قدس را به قدس شرقی متصل می‌سازد، به پایان رسیده است.

مقامات فلسطینی در سال‌های گذشته هشدار داده‌اند که هدف از طرح ساخت مترو در قدس اشغالی انتقال بیشترین تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست از قدس غربی به مجاورت مسجدالاقصی است.

طرح رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های فلسطینی در کرانه باختری

سران احزاب ائتلاف دولتی کابینه رژیم صهیونیستی توافق کردند که هر ساختمان جدیدی که از سوی فلسطینیان در منطقه ج ساخته می‌شود، در مدت کوتاهی تخریب کنند.

به گفته شورای کل پخش اخبار رژیم صهیونیستی به زبان عربی، این تصمیم به منظور رفع تنش بین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی، اتخاذ شده است. 

از برنامه ساخت مترو در قدس اشغالی تا تخریب خانه‌های فلسطینیان

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از توافق دو وزیر که منجر به تلطیف فضا و رفع تنش بین آنها می‌شود، استقبال کرد.

در مورد ساختمان‌های قدیمی ساخته شده در این منطقه، مانند خان الاحمر، ائتلاف کابینه به رایزنی با هدف حل این موضوع ادامه خواهد داد.

شیخ رائد صلاح: وقایع این روزها تلاش برای تحمیل وضعیت جدید بر مسجدالاقصی است

شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی فلسطینی سال 1948، تصریح کرد: آنچه امروز در قدس و مسجدالاقصی شاهد آن هستیم، تلاش برای تحمیل واقعیت دینی جدیدی با محوریت مناسک تلمودی در این مسجد مبارک است.

به گفته وی صهیونیست‌ها با این اقدامات به دنبال فراهم کردن امکان تردد روزانه خود به این مکان مقدس در تمام روزها از جمله جمعه و ماه مبارک رمضان هستند. به گفته صلاح، این تهاجمات تا ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

شیخ رائد صلاح تأکید کرد: همه این تلاش‌ها به شکست ختم می‌شود و مسجدالاقصی در تمامیت خود، به عنوان مکانی فلسطینی، اسلامی و عربی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای هجوم به مسجد مبارک الاقصی اقدام جدیدی نیست، بلکه از روزهای آغازین اشغال مسجدالاقصی در سال 1967 آغاز شده است، افزود: هر مرحله هدفی را به دنبال دارد و در هر مرحله واقعیات جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی بر مسجد تحمیل شده است.

صبح روز دوشنبه ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به صحن‌های مسجد مبارک الاقصی یورش بردند و با حمایت نظامیان صهیونیست پرچم رژیم صهیونیستی را در این مکان مقدس برافراشته و به شکل دسته جمعی مراسم سجده آیینی خود در داخل صحن‌های مسجدالاقصی به جای آوردند.

انتهای پیام
captcha