جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی آغاز شد + عکس
کد خبر: 4115783
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷
با تلاوت قاری ایرانی:

جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی آغاز شد + عکس

جشنواره جهانی هنرهای قرآنی رستو صبح امروز، ۳۰ دی ماه در مرکز چاپ و نشر قرآن بنیاد رستو مالزی واقع در پوتراجایا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی، جشنواره بین‌المللی قرآن مالزی به همت تعدادی از نهادهای مالزیایی از جمله بنیاد رستو و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور و مساعدت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازماندهی شده است و به مدت ۱۰ روز تا ۹ بهمن ماه آماده استقبال از عموم بازدیدکنندگان به‌ویژه کودکان و خانواده‌ها است.

در مراسم افتتاحیه که با حضور سفیر ایران در مالزی علی اصغر محمدی و رایزن دینی ترکیه برگزار شد، قاری ایرانی علیرضا بیژنی به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. 

این جشنواره ۱۰ روزه دارای بخش‌های مختلف نمایشگاهی است؛ از جمله نمایشگاه آثار باستانی مربوط به پیامبر اعظم(ص) و صحابه، نمایشگاه پرده‌ کعبه، نمایشگاه محصولات بنیاد رستو و نمایشگاه بزرگ‌ترین کتاب سیره در جهان.


گزارش تصویری مربوط به آماده‌سازی غرفه‌های حاضر در این رویداد را در صفحه عکس خبرگزاری ایکنا ببینید.


رویدادهای متنوعی در این جشنواره جهانی طراحی شده است که از این میان می‌توان به حراج آثار هنری، بازار محصولات حلال، جشنواره پویانمایی و فعالیت‌های مخصوص کودکان مانند رنگ‌‎آمیزی اشاره کرد.

علاوه بر این، مراجعین می‌توانند از مجموعه چاپ قرآن و فرآیندهای مربوطه بازدید کنند و کتب قدیمی و فرسوده قرآنی و اسلامی را برای امحاء به بخش مربوطه تحویل دهند.

هیئتی از ایران شامل هنرمندان قرآنی متشکل از علی جنگی، هنرمند مرمت‌کار و قلم‌زن و علی همتی، استاد خط و حکاکی روی عقیق هر دو از خراسان رضوی، محسن سلیمانی، هنرمند خوشنویس خط ثلث و کوفی ایرانی و از هنرمندان کالیگرافی، پیمان پیروی، هنرمند خوشنویسی نستعلیق و شکسته نستعلیق، محمد حاتمی، نماینده سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و همچنین یکی از هنرمندان ایرانی تذهیب‌کار مقیم مالزی اعضای هیئت ایرانی شرکت‌کننده در جشنواره هستند.

انتهای پیام
captcha