مسابقات قرآن خانواده‌محور باشد
کد خبر: 4116223
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از نگاه متسابقان/ 1

مسابقات قرآن خانواده‌محور باشد

فاطمه آزموده، نفر اول راه‌یافته به مرحله نهایی بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بیان کرد: این امر که به تازگی برخی از مسابقات قرآن خانواده‌محور شده، باید ادامه پیدا کند و با توجه به هجمه‌های موجود نسبت به خانواده‌ها خوب است که اعضای خانواده در این مسابقات شرکت و با هم درگیر مسائل قرآنی شوند.

فاطمه آزموده، حافظ کل قرآن کریمفاطمه آزموده، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول راه‌یافته به مرحله نهایی در رشته تفسیر قرآن کریم بخش معارفی چهل‌وپنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از قم، بیان کرد: 32 سال دارم و دارای تحصیلات سطح دو جامعة‌الزهرا(س) هستم و از شهرستان جاجرم استان خراسان‌شمالی در این مسابقات شرکت کردم.

وی گفت: در دوره‌های قبل در رشته حفظ این مسابقات شرکت می‌کردم، اما هیچ‌گاه به مرحله کشوری راه پیدا نکردم، اما امسال برای اولین بار بخش معارفی در مرحله کشوری برگزار شد و توانستم در رشته تفسیر قرآن مقام اول مرحله نیمه نهایی را کسب و به مرحله نهایی راه پیدا کنم.

آزموده با اشاره به اینکه مادر سه فرزند هستم، افزود: در تک تک لحظات و مراحل زندگی شخصی و مشترک من، برکات قرآن مشهود بوده، تأثیر مثبت قرآن در انتخاب همسر تا فرزندداری و حتی انتخاب دوست را همواره حس کردم.

وی در رابطه با راهکارهای ترویج معارف قرآن بین مردم بیان کرد: متأسفانه در جامعه ما نسبت به قرآن کم‌لطفی و کم‌کاری اتفاق افتاده است. ما بیشتر شاهد قرائت قرآن در مراسم ختم هستیم، اما به‌طور مثال اگر در مساجد و فاصله بین دو نماز تنها یک آیه از قرآن توسط امام جماعت قرائت و معارف آن برای نمازگزاران بیان شود، مردم هم سعی کنند روزانه یک آیه حفظ کنند، قرآن از مهجوریت خارج می‌شود، البته حفظ قرآن شاید برای بیشتر افراد سخت باشد، اما همین که معارف آیات قرآن به‌خصوص آیات کوتاه و کاربردی به‌صورت تبلیغات تلویزیونی و همچنین در فضای مجازی بیان شود، تأثیرات بسیار بزرگی را در جامعه برجای می‌گذارد.

نفر اول راه‌یافته به مرحله نهایی بخش تفسیر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رابطه با سابقه قرآنی خود گفت: حفظ قرآن کریم را سال‌های پیش به پایان رساندم. در طول این سال‌ها هم معلم کلاس‌های تجوید، حفظ و روخوانی و روانخوانی برای کودکان و بزرگسالان بودم، و علاوه بر این داوری مسابقات قرآن، شرکت در کلاس‌های مختلف تربیت مربی قرآن، مسابقات و جشنواره‌های قرآنی را در کارنامه‌ام دارم.

آزموده ادامه داد: بنده در سال 88 در رشته حفظ کل مسابقات جامعة‌القرآن کریم رتبه چهارم کشوری را کسب کردم، به علاوه رتبه‌های استانی و شهرستانی متعددی را هم کسب کردم.

وی با اشاره به کیفیت بالای مسابقات قرآن اوقاف گفت: نکته بسیار خوب و مثبت مسابقات امسال اضافه شدن بخش معارفی به این مسابقات است، دلیل آن هم این است که همه افراد توانایی شرکت در رشته‌های قرائت و حفظ قرآن کریم را ندارند اما می‌توانند با مطالعه در تفسیر و رشته‌های معارفی مانند نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کنند. لذا، اگر رشته‌های جدید قرآنی دیگری به این مسابقات اضافه شود، سطح مسابقات بالاتر هم می‌رود.

نفر اول راه‌یافته به مرحله نهایی بخش تفسیر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف با اشاره به اینکه خانواده‌محور بودن، از دیگر نکات مثبت این دوره از مسابقات بود، بیان کرد: این امر که به تازگی در برخی از مسابقات آغاز شده، باید ادامه پیدا کند و با توجه به هجمه‌های موجود نسبت به خانواده‌ها خوب است که اعضای خانواده در این مسابقات شرکت و باهم درگیر مسائل قرآنی شوند.

وی در رابطه با نحوه اطلاع‌رسانی این مسابقات گفت: با توجه به اینکه ما در شهرستان کوچکی ساکن هستیم، مسئولان از ما شناخت دارند و به همین دلیل اطلاع‌رسانی مناسب بود، البته به‌طور کلی اطلاع‌رسانی مسابقات سازمان اوقاف نسبت به سایر مسابقات همواره بهتر، به موقع و دقیق‌تر است.

یادآور می‌شود، چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به میزبانی شهر مقدس قم از هشتم تا یازدهم بهمن‌ماه در سالن همایش امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha