حمایت از فعالیت‌های قرآنی سیستان و بلوچستان از سوی خیرین اصفهانی + فیلم
کد خبر: 4116391
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

حمایت از فعالیت‌های قرآنی سیستان و بلوچستان از سوی خیرین اصفهانی + فیلم

مدیر مهد قرآن اصفهان از برگزاری همایش خیرین این استان در حمایت از فعالیت‌های قرآنی منطقه سیستان و بلوچستان خبر داد.

همایش خیران و مؤسسات قرآنی اصفهانحسین خاکساری‌هرندی، مدیر مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری همایش خیرین و مؤسسات قرآنی این استان در حمایت از فعالیت‌های قرآنی منطقه سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی بیان کرد: در این همایش از هر کدام از 14 شهرستان سیستان و بلوچستان یک یا دو مؤسسه برتر و همچنین خیران و مسئولان قرآنی استان دعوت شدند تا سخنان‌ آن‌ها را بشنوند و بعد در موردشان تصمیم‌گیری کنند.

مدیر مهد قرآن اصفهان گفت: در ادامه برنامه‌های این همایش یک روزه، برای دیدار با آیات عظام به قم سفر کرده و جلساتی داشتیم و در نهایت تمام مطالب جمع‌بندی و کارگروهی جهت بررسی مشکلات تشکیل شد.

وی با اشاره به مشکلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: اینها چند مشکل عمده داشتند چون یک منطقه محروم و حساس است، اولین آن نداشتن مربی بود که قرار شد دوره‌های تربیت مربی برای آن‌ها گذاشته شود. مشکل دیگر بحث مکان بود که بسیاری از ‌آن‌ها به دلیل اجاره بهای زیاد تعطیل شده‌اند.

خاکساری هرندی عنوان کرد: تاکنون خیریه‌های اصفهان، 180 مسجد در سیستان و بلوچستان ساخته‌اند، مقرر شد که این مساجد در اختیار خانه‌ها و مؤسسات قرآنی قرار داده شود. مسئله دیگر کمک‌های معیشتی، درمانی، لوازم‌التحریر و ... بود که از استان اصفهان و سایر استان‌ها به سیستان و بلوچستان می‌رود، بنا شد اینها هدفمند شوند و همفکری به این منظور جهت تشویق قرآنیان و ایجاد انگیزه بیشتر انجام شود.

یادآور می‌شود، این مؤسسه به نشانی اصفهان، خیابان ابن‌سینا، کوچه 37 واقع شده است.

انتهای پیام
captcha