واکنش سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به روز خونین جنین
کد خبر: 4117464
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴

واکنش سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به روز خونین جنین

تهاجم وحشیانه امروز، 6 بهمن‌ماه، نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین در کرانه باختری که به شهادت و زخمی‌شدن ده‌ها فلسطین منجر شده است، به شدت از سوی نهادها و سازمان‌های اسلامی و عربی از جمله سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و پارلمان عرب محکوم شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات این رژیم در اراضی فلسطینی خواستار دخالت فوری جامعه بین‌الملل برای متوقف نمودن این روند علیه مردم فلسطین و مجازات عاملان جنایت در جنین و حمایت بین المللی از مردم فلسطین شد.

این سازمان بین‌المللی در بیانیه خود اعلام کرد: آنچه امروز در جنین شاهد آن هستیم ادامه جنایت و تروریسم بین المللی اسرائیلی است که در حق مردم فلسطین ادامه دارد.

پارلمان عرب

پارلمان کشورهای عربی نیز با شدیدترین عبارات ممکن عملیات یورش وحشیانه به شهر و اردوگاه جنین توسط اشغالگران اسرائیلی که از صبح امروز پنجشنبه آغاز شده و به شهادت و مجروحیت شهروندان فلسطینی منتهی گردیده است را محکوم کردند.

این نهاد منطقه‌ای در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: رژیم راستگرای افراطی رژیم صهیونیستی مسئول کامل حوادث جاری در این منطقه بوده که به افزایش تنش و خشونت و انفجار اوضاع منجر خواهد شد.

پارلمان عرب از جامعه بین‌الملل، شورای امنیت، سازمان‌های حقوق بشری و پارلمان‌های عربی و اروپایی خواست برای توقف حوادث جاری در اردوگاه جنین و حمایت بین‌المللی از مردم بی‌دفاع فلسطین اقدام فوری انجام دهند.
واکنش سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به روز خونین جنین
پارلمان عرب همچنین سکوت بین‌المللی در قبال حوادث جاری در اراضی فلسطینی به ویژه از زمان به قدرت رسیدن نتانیاهو را محکوم نموده و آن را عاملی برای تشویق دولت جدید رژیم صهیونیستی جهت ارتکاب جنایات بیشتر دانست.

اتحادیه عرب

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز در بیانیه‌ای جامعه بین‌الملل را به حمایت از مردم فلسطین دعوت نموده و تأکید کرد: بی‌تفاوتی نسبت به حوادث جاری در اراضی اشغالی تشویق اشغالگران به ارتکاب جنایات بیشتر علیه فلسطینیان در دولت جدید رژیم صهیونیستی است.

شورای همکاری خلیج فارس

از سوی دیگر، فلاح مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری کشورهای خلیج فارس ادامه حملات رژیم صهیونیستی به شهرهای فلسطین اشغالی و تجاوزات مکرر آنها به ویژه حمله به شهر جنین را محکوم کرد.

وی بر موضع ثابت این نهاد بین‌المللی در حمایت از مسأله فلسطین تأکید کرده و خواستار دخالت فوری جامعه بین‌الملل علیه این جنایتگری مداوم در حق مردم فلسطین و حمایت بین‌المللی از این مردم شد.

وزارت خارجه قطر نیز با صدور بیانیه‌ای عدم مجازات اشغالگران در قبال تجاوز علیه ملت فلسطین را عاملی برای تشویق آنان به ارتکاب جنایات بیشتر در حق این مردم قلمداد کرد.

این کشور عربی همچنین قتل کودکان و زنان سالخورده را محکوم کرده و موضع ثابت این کشور در حمایت از مسأله فلسطین و حقوق مشروع مردم این کشور به ویژه تاسیس کشور فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی را مورد تاکید قرار داد.

در همین خصوص داود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه رژیم صهیونیستی را به پایان دادن به این نوع حملات فراخوانده و به خانواده شهدای درگیری‌های امروز جنین تسلیت گفت.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به تنش‌آفرینی و وارد آمدن تلفات جانی در کرانه باختری به شدت نگران بوده و این گونه حملات که به کشته‌شدن غیر نظامیان منتهی می‌‌شود را شدیداً محکوم می‌نماییم.

تأکید حماس بر پاسخ حتمی به جنایت صهیونیست ها در جنین
     
جنش حماس فلسطین با تأکید بر پاسخ حتمی به جنایت صهیونیستها در اردوگاه جنین، تأکید کرد که تل‌آویو با چنین جنایاتی به سمت شکست حرکت می‌کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شامگاه امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، نام شهدای اردوگاه جنین را اعلام و بر گرفتن انتقام خون آنان تأکید کرد.

حماس در پایگاه خبری خود نوشت، پاسخ به این جنایت، در راه است و در حد و اندازه آن خواهد بود؛ زیرا اگر رژیم صهیونیستی نیش و دندان نشان می‌دهد و بر جنایات خود در جنین می‌افزاید، خود را به سمت جنگ و شکست سوق می‌دهد.

این جنبش با بیان اینکه تجاوز رژیم صهیونیستی با گلوله، بسته انفجاری و هدف قرار گرفتن سربازان و تجهیزات نظامی آن پاسخ داده خواهد شد، خاطر نشان کرد، صهیونیستها صبح امروز بخشی از قدرت مقاومت یکپارچه را مشاهده کردند.

حماس در پایان، ضمن قدردانی از جانفشانی نیروهای مبارزی که از ملت فلسطین دفاع می‌کنند، گفت که همچنان برای مقابله با تجاوزات صهیونیستی و دفاع از سرزمین خود، به گزینه مقاومت پایبند خواهد ماند.

عزای عمومی در نوار غزه در پی حوادث خونین جنین
     
به گزارش العالم، کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در غزه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای در محکومیت جنایت شنیع رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، عزای عمومی اعلام کرد.

این کمیته افزود: این جنایت بدون پاسخ درخور نخواهد ماند و مردم ما اجازه نخواهند داد که اشغالگران به مردم و مناطق فلسطینی سیطره یابند. مردم ما با تمام توان در همه جا با رژیم اسرائیلی مقابله خواهند کرد.
واکنش سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به روز خونین جنین
در این بیانیه آمده است: کشتار جنین به فهرست جنایات مستمر رژیم فاشیست صهیونیستی اضافه می‌شود، این کشتار که در جریان آن 29 فلسطینی از ابتدای سال 2023 به شهادت رسیدند نشانه استمرار قتل و اعدام سیستماتیک مردم فلسطین و افزایش روند آن است و لکه ننگی بر پیشانی رژیم صهیونیستی و همپیمانانش و آنهایی است که در برابر جنایات این رژیم سکوت کرده‌اند.

کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین در این بیانیه از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا از مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی حمایت و جنایتکاران جنگی اعم از نظامیان، فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی این رژیم را محاکمه کنند.

این بیانیه همچنین خواستار تجمع اهالی غزه پس از نماز مغرب در اعتراض به این جنایت و اعلام حمایت از کرانه باختری به ویژه اهالی جنین شد.

مشارکت هزاران فلسطینی در مراسم تشییع پیکر شهدای جنین+عکس
     
همچینن، هزاران نفر از مردم فلسطین عصر امروز پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر شهدای امروز جنین مشارکت کردند.

تشییع‌کنندگان پیکر 9 شهید فلسطینی را از بیمارستان دولتی جنین حمل کرده و در خیابان‌های شهر راهپیمایی کردند.
واکنش سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب به روز خونین جنین
وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در جریان یورش و جنایت امروز اشغالگران در اردوگاه جنین 9 نفر شهید و 20 نفر دیگر زخمی شدند که شرایط جسمانی 4 تن از آنها وخیم گزارش شده است.

انتهای پیام
captcha