برگزاری رویداد «حفظ حرمت قرآن» در سوئد
کد خبر: 4117149
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲

برگزاری رویداد «حفظ حرمت قرآن» در سوئد

نهادهای جامعه مدنی ترکیه در سوئد رویداد مشترکی را تحت عنوان «حفظ حرمت قرآن کریم» در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی آر تی ترکیه، در این مراسم که در واکنش به قرآن‌سوزی راسموس پالودان، چهره راست افراطی سوئدی _ دانمارکی در برابر سفارت ترکیه در استکهلم برگزار شد؛ سردار بوکما، از کارکنان بنیاد دینی سوئد، ترجمه آیاتی چند از قرآن کریم را به زبان‌های ترکی و سوئدی خواند و سپس دعا کرد.

جان تیزال، سفیر ترکیه در استکهلم، طی سخنرانی در این مراسم گفت: ما نیز مانند میلیون‌ها و میلیاردها نفر، اقدام تحریک‌آمیز راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی را با سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم در مقابل چشمان ما در برابر سفارت در استکهلم در 21 ژانویه (اول بهمن) را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: چند روز پیش فردی جنایتکار در اینجا در این مکان با سوءاستفاده از خلأهای موجود در اجرای قوانین سوئد، اسلام و ارزش‌های جهانی را مورد هدف قرار داد.

در پایان این مراسم ترجمه سوئدی قرآن کریم و یک شاخه گل میخک بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

پیش از این نیز مردم ترکیه به درخواست رئیس سازمان امور دینی این کشور در مساجد ترکیه حاضر شده در واکنش به این جنایت اقدام به تلاوت قرآن کردند.

قرآن‌سوزی در سوئد با واکنش شدید مقامات ترکیه مواجه و سفر وزیر دفاع سوئد به آنکارا به منظور تداوم مذاکرات پیوستن این کشور به ناتو، از سوی وزیر دفاع ترکیه لغو شد.

انتهای پیام
captcha