هشدار ترکیه نسبت به حملات نژادپرستانه در غرب
کد خبر: 4118135
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵

هشدار ترکیه نسبت به حملات نژادپرستانه در غرب

ترکیه به شهروندان این کشور در مورد حملات احتمالی با انگیزه نفرت از مسلمانان، بیگانه‌هراسی و نژادپرستی در آمریکا و اروپا هشدار داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، پس از آنکه کشورهای غربی به شهروندان خود در ترکیه در مورد حملات احتمالی هشدار دادند، ترکیه شهروندان خود را از حملات احتمالی با انگیزه نفرت از مسلمانان، بیگانه‌هراسی و نژادپرستانه در ایالات‌ متحده و اروپا برحذر داشته است.

وزارت امور خارجه ترکیه در دو هشدار جداگانه به مسافران، از شهروندان خود در ایالات‌ متحده و کشورهای اروپایی خواست که در مقابل آزار و اذیت و حملات احتمالی بیگانه‌هراسانه و نژادپرستانه با آرامش رفتار کنند.

وزارت امور خارجه معتقد است که وقایع اخیر نشان‌دهنده سطح جدی نابردباری دینی و نفرت در اروپا بوده و اقدامات نژادپرستانه در این قاره به سطح نگرانی رسیده است.

در پی حوادث اخیر مبنی بر قرآن‌سوزی در اروپا، سفارت چند کشور غربی از جمله آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا، در آنکارا طی هشدارهایی امنیتی به شهروندان خود در ترکیه درباره حملات انتقام‌جویانه احتمالی تروریست‌ها به اماکن مذهبی، هشدار دادند.

امروز یکشنبه، 9 بهمن  وزارت امور خارجه سوئد از شهروندان خود در ترکیه خواست از حضور در تجمعات و تظاهرات خودداری کنند.

راسموس پالودان، چهره راست افراطی هفته گذشته در جریان تظاهراتی در نزدیکی سفارت ترکیه در استکهلم، اقدام به سوزاندن نسخه‌ای از قران کریم کرد. این اقدام تنش‌ها را بین ترکیه و سوئد و آنکارا را تشدید کرد و از سویی واکنش‌های گسترده‌ای را در محکومیت این اقدام از سوی جهان اسلام برانگیخت.

انتهای پیام
captcha