بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد
کد خبر: 4116909
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰

بیانیه مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد

مجمع جهانی اهل بیت(ع) در واکنش به هتک حرمت قرآن در سوئد بیانیه‌ای صادر و این اقدام ضد اسلامی را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفت، بدین شرح است:

بسمه تعالی

اقدام مذبوحانه اهانت به ساحت مقدس قرآن مجید، کتاب آسمانی بالغ بر یک میلیارد مسلمان جهان موجبات انزجار، خشم و عصیان پیروان آخرین دین الهی یعنی اسلام مبین و قرآن کریم را فراهم ساخت. متأسفانه برای چندمین بار این حرکت غیرمنطقی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت.

این اقدام توهین‌آمیز در پی حرکت بی‌شرمانه اخیر آن نشریه بدنام و مزدور فرانسوی در توهین به ساحت ولی امر مسلمین جهان و مرجعیت عالی شیعه که حاکی از استیصال استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار بین‌المللی در مقابله با اسلام و مسلمانان جهان است، انجام گرفت.

غربِ مدعی احترام به حقوق بشر به بهانه آزادی بیان و با روحیه خود برتربینی اهانت به مقدسات و ارزش های دینی دیگران به ویژه مسلمانان را مجاز می‌داند. این حرکت نفرت‌انگیز در راستای سابقه سیاه توهین و اهانت به مسلمانان ناشی از فکر و رویکرد پلید آنان در زدودن ارزش‌ها و معیارهای اخلاقی، معنوی و حقوقی بشریت قرار دارد که از سوی استکبار جهان‌خوار و صهیونیسم بین‌المللی جنایتکار مورد حمایت قرار گرفته و تحریک می‌شود.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) این اقدام موهن را شدیداً محکوم کرده و آن را در جهت ترویج اسلام‌ستیزی، اشاعه تنفر و تفرقه بین جوامع و انسان‌ها تلقی می‌کند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) مستمسک قراردادن مفهوم والای آزادی بیان برای اقدامات ضدفرهنگی و هتک حرمت مقدسات و ارزش‌های پیروان ادیان از جمله مسلمانان، کرامت انسانی و ارزش‌های والای اخلاقی و مذهبی دیگر کشورها و ملت‌های جهان را تقبیح می‌کند و به مسئولان کشور سوئد هشدار می‌دهد مانع از بروز و استمرار چنین جریانات ضدفرهنگی و غیر انسانی شده و به وظیفه خود در مقابله با حرکات ضدانسانی و نفرت‌پراکنی نژادپرستانه عمل کند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) از همه آزادی‌خواهان و مردم آگاه و با وجدان جهان می‌خواهد با اقدامات توهین‌آمیز به مقدسات دینی دیگران و نیز به جریانات اسلام‌ستیز و اسلام‌هراسی جاهلانه به عنوان مظهر آزادی بیان –که متأسفانه در بسیاری از کشورهای اروپایی امری عادی تلقی می‌شود – مقابله ‌و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید کنند و تا حصول این مطالبه برحق آرام ننشینند.

مسئولان دولتی و حکومتی کشورهای مختلف جهان و علمای ادیان و مذاهب مختلف وظیفه دارند به مسئولیت خطیر خویش در ممانعت از هرگونه اقدام توهین‌آمیز به دیگران، توسعه و تقویت زمینه‌های همزیستی مسالمت‌آمیز، احترام به حقوق دیگران، عدم توهین به مقدسات و ارزش‌های دینی دیگران، ترویج معنویت و احترام به مفاهیم دینی و اخلاقیات و انسانیت در جوامع بشری واقف گشته و نسبت به تحقق آن اهتمام ورزند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع)

بهمن 1401

گفتنی است؛ «راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه، یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

این اقدام غیرانسانی از سوی کشورهای مسلمان به شدت محکوم شد. مصر، کویت، ایران، امارات متحده عربی، الازهر مصر، مجمع جهانی علمای مسلمان، قطر، عربستان، اندونزی، اردن، مغرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای همکاری خلیج فارس، ترکیه و گروه انصارالله نسبت به این اقدام و تکرار آن بیانیه صادر کردند و در مورد گسترش اقداماتی که باعث بی‌حرمتی به ادیان و تشدید خشونت‌ها شود، هشدار دادند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز هتک حرمت قرآن کریم و نفرت‌پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: نباید جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام‌هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha