سازمان‌ها و شخصیت‌های فلسطینی اهانت به قرآن را محکوم کردند
کد خبر: 4117236
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

سازمان‌ها و شخصیت‌های فلسطینی اهانت به قرآن را محکوم کردند

سازمان‌ها و شخصیت‌های فلسطینی اهانت به قرآن از سوی یکی از افراط‌گرایان در شهر لاهه هلند دو روز پس از هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از jislame.org، روحی فتوح، رئیس شورای ملی فلسطین در این باره گفت: این اقدام ادوین واگنسفلد، افراط‌گرای ضد اسلام در هلند، احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرد.

وی با بیان این‌که این‌گونه اقدامات به نشر تنفر و خشونت منجر می‌شود و علیه تسامح و برادری است، نسبت به خطرات انتشار این‌گونه اقدامات توهین‌کننده به ادیان و منتشرکننده گفتمان نفرت و خشونت هشدار داد.

روحی فتوح از دولت هلند خواست این افراط‌گرای هلندی را تحت تعقیب قرار داده و مجازات کند و او را به اتهام تحقیر و اهانت به ادیان، در اختیار دستگاه‌های قضایی قرار دهد.

در همین راستا، وزارت خارجه و امور مهاجرین فلسطین ضمن محکومیت اهانت به قرآن در هلند، تأکید کرد: اهانت به قرآن در ادامه فرهنگ نفرت و نژادپرستی و عدم به رسمیت شناختن دیگران انجام شده و بیانگر نقض ارزش‌های حقوق بشر و همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف، آزادی بیان و دیدگاه دیگران است.

این وزارتخانه از دبیرکل سازمان ملل متحد و هیئت‌های تخصصی این سازمان، اقدام فوری برای راه‌اندازی جنبش بین‌المللی مؤثر در تقویت فرهنگ مدارا و مجرم‌شمردن عاملان چنین اقداماتی و افرادی که پشت سر آنان ایستاده‌اند، خواستار شد.

کمیته عالی ریاستی پیگیری امور کلیساهای فلسطین نیز در بیانیه‌ای که از سوی رئیس این کمیته منتشر شد، بر ضرورت احترام به احساسات و اعتقادات همه مؤمنان جهان، تقویت فرهنگ تسامح و احترام به مقدسات و نمادهای دینی تأکید کرد.

این کمیته این گونه اقدامات گروه‌های افراط‌گرا را نقض آشکار حرمت همه ادیان و نه تنها قرآن کریم برشمرد و از مسئولان این کشورها، اتخاذ اقدامات پیشگیرانه به منظور ممانعت از تکرار این‌گونه اقدامات به دور از ارزش‌های تسامح و عدالت را که به روابط صلح‌آمیز میان ملت‌ها آسیب می‌زند، خواستار شد.

یادآور می‌شود، در پی آتش زدن قرآن کریم در سوئد، ادوین واگنسفلد، رهبر گروه افراطی و ضد اسلامی پگیدا در هلند نیز اقدام به پاره‌کردن قرآن کریم کرد.

شنبه گذشته، رامسوس پالودان، سیاستمدار افراطی سوئدی-دانمارکی، تحت حفاظت شدید پلیس و با حضور گسترده رسانه‌ها، در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم یک نسخه از قرآن را آتش زد که موجی از محکومیت و خشم را در بین کشورها و ملت‎های مسلمان درپی داشته است.

از نگاه بسیاری آنچه که اکنون در حال رخ دادن است، بیشتر از اینکه یک نزاع باشد، نوعی جنگ تمدن‌هاست و این تمدن غربی است که با دیگر تمدن‌ها وارد جنگ شده است.

انتهای پیام
captcha