چرا جلوی قرآن‌سوزی در سوئد گرفته نمی‌شود؟
کد خبر: 4118444
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
یک کارشناس حقوقی سوئدی توضیح می‌دهد:

چرا جلوی قرآن‌سوزی در سوئد گرفته نمی‌شود؟

یک کارشناس مسائل حقوقی در سوئد در سخنانی به بیان دلایلی پرداخته است که در آن توضیح داده می‌شود چرا نمی‌توان جلوی قرآن‌سوزی را در این کشور گرفت.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه المرکز السویدی للمعلومات، هتک حرمت قرآن در استکهلم واکنش‌های شدیدی در سوئد و جهان داشت و اکنون مشخص شده است که راسموس پالودان، راست‌گرای افراطی، مجوز اقدام خود در مقابل سفارت ترکیه را گرفته است؛ امری که ممکن است درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را تحت تأثیر قرار دهد.

پس از اقدامات قبلی راسموس پالودان در رابطه با هتک حرمت قرآن کریم، چندین شکایت علیه او و به اتهام انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه گروه‌های قومی و مذهبی به پلیس ارائه شد. اما علی‌رغم احساس خشم و تحقیری که این اقدام در بین مسلمانان ایجاد می‌کند، قانون سوئد آتش‎ زدن قرآن کریم را اقدام تحریک‌آمیز و یا نفرت‌پراکنی نمی‌داند.

نیلس فونک، کارشناس مسائل حقوقی در سوئد، با بیان این موضوع می‌گوید: براساس قانون سوئد آتش‌زدن قرآن در این کشور جرم نیست و جزو جرایم تحریک‌آمیز علیه گروه‌های نژادی نیز به حساب نمی‌آید.

وی می‌افزاید: برای اینکه این موضوع به یک جرم تبدیل شوئد باید قانونی که درباره آزادی بیان وجود دارد، اصلاح شود و برای این امر باید قانون اساسی تغییر کند و بار دیگر قوانینی وضع شود که مانع از تحقیر ادیان می‌شود. این درحالی است که از نیم قرن پیش این قوانین در سوئد لغو شده و چگونه می‌توان دوباره به آن‌ها بازگشت؟

انتهای پیام
captcha