کمیسیون اروپا: احزاب سیاسی دانمارک حامی اسلام‌ستیزی هستند
کد خبر: 4118557
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

کمیسیون اروپا: احزاب سیاسی دانمارک حامی اسلام‌ستیزی هستند

آخرین گزارش کمیسیون اروپا علیه نژادپرستی و نابردباری به این نکته اشاره می‌کند که مسلمانان دانمارک به طور فزاینده‌ای، از جمله از سوی سیاستمداران احزاب مختلف به عنوان تهدیدی برای ارزش‌ها و فرهنگ دانمارک معرفی می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از TRT،‌ در آخرین گزارش کمیسیون اروپا علیه نژادپرستی و نابردباری(ECRI) آمده که سخنان تنفرآمیز در دانمارک از حمایت پلیس تحت عنوان «آزادی بیان» بهره می‌برد.

این گزارش روز دوشنبه، 10 بهمن در میان خشم نسبت به اقدامات اسلام‌هراسانه اخیر توسط راسموس پالودان، سیاستمدار دانمارکی ـ سوئدی، رهبر حزب راست افراطی منتشر شد که نسخه‌هایی از قرآن را در دانمارک و سوئد سوزاند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: کمیسیون اروپا در رابطه با سخنان مشوق تنفر، متذکر می‌شود که مسلمانان دانمارک، از جمله کارگران مهاجر و افرادی که پناهنده شده‌اند به‌طور فزاینده‌ای از جمله توسط سیاستمداران احزاب مختلف سیاسی به عنوان تهدیدی برای ارزش‌ها و فرهنگ دانمارک معرفی می‌شوند.  

این گزارش توضیح داد: در بدترین شکل این جریان، یک حزب سیاسی، اسلام‌ستیزی را برای دفاع از پاکسازی مسلمانان، تهدید، تحقیر و توهین به مسلمانان و سیاه‌پوستان در محله‌های خود، به عنوان راهبرد سیاسی خود قرار داده است.

این گزارش با تأکید بر اینکه حزب پالودان از حمایت مالی عمومی قابل توجهی برخوردار است، خواستار قطع تمام اشکال حمایت مالی و سایر حمایت‌های نهادهای عمومی از احزاب سیاسی و سایر سازمان‌هایی شد که از سخنان نفرت‌انگیز استفاده می‌کنند یا استفاده از آن توسط اعضای خود را تحریم نمی‌کنند.

انتهای پیام
captcha