برگزاری دوره مربیگری تخصصی بنیاد صحیفه سجادیه در آذربایجان شرقی + عکس
کد خبر: 4118663
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸

برگزاری دوره مربیگری تخصصی بنیاد صحیفه سجادیه در آذربایجان شرقی + عکس

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت آذربایجان شرقی از برگزاری نخستین دوره مربیگری تخصصی بنیاد صحیفه سجادیه این استان خبر داد.

علی اصل هاشمیعلی اصل هاشمی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با ایکنا از برگزاری مراسم اختتامیه اولین دوره مربیگری تخصصی بنیاد صحیفه سجادیه این استان با حضور تعدادی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات مدرسه حضرت معصومه‌(س) خبر داد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا یکی از قاریان کشوری استان آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد. سپس اینجانب مدیرعامل و مؤسس بنیاد صحیفه سجادیه استان آذربایجان شرقی ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان به تشریح دوره مربیگری و فعالیت‌های بنیاد پرداختم.

اصل هاشمی بیان کرد: دوره مربیگری تخصصی بنیاد صحیفه سجادیه استان با حضور 30 نفر از شرکت‌کنند‌گان که از بین 40 نفر ثبت‌نام‌کننده و از طریق مصاحبه حضوری پذیرفته شده بودند، برگزار شد. این دوره در قالب یک ترم 15 جلسه‌ای برگزار شد، در ترم اول که دوره مقدماتی نام گرفت مباحثی همچون امام‌شناسی، بررسی وضعیت سیاسی‌، فرهنگی و اجتماعی عصر امام سجاد‌(ع)، اسناد مربوط به صحیفه سجادیه و جایگاه دعا مطالبی بیان شد.

وی ادامه داد: در ترم دوم هر کدام از اساتید بخش‌هایی از برخی دعاهای صحیفه سجادیه را به شکل موضوعی و استخراج نکات و مفاهیم از این دعاها مورد بررسی قرار دادند. در این ترم سعی بر این بود که مهارت استخراج نکات کلیدی و مهم از ادعیه صحیفه سجادیه آموزش داده شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: عنوان ترم دوم هم دوره تکمیلی نام گرفت. در ترم سوم از شرکت‌‌کنندگان خواسته شد که یک دعا یا بخشی از یک دعا را به انتخاب خود توضیح داده و فایل ویدیوئی مربوط را به ما ارسال کنند. بعد از اتمام دوره از بین 30 نفر، 18 نفر موفق به کسب حد نصاب قابل قبول شدند که برای آنها گواهینامه مربیگری صادر شد.

وی گفت: اساتیدی که در این دوره به عنوان استاد در خدمت ایشان بودیم، حجج اسلام مهدی عالی، علی فاضلی، حمید محمودی، سید‌شهاب‌الدین حسینی و دکتر احمدی‌فراز بودند. در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی در مورد جایگاه صحیفه سجادیه مطالبی را بیان و از مجموعه عوامل بنیاد صحیفه تشکر و قدردانی کرد. یکی از شرکت‌کنندگان در دوره نیز در مورد کیفیت دوره و میزان رضایت خود و کاربردی بودن این دوره در مقایسه با دوره‌های مشابهی که شرکت کرده بود، صحبت کرد.

اصل هاشمی بیان کرد: در پایان این مراسم ضمن اهدای گواهینامه شرکت‌کنندگان در دوره از اساتیدی که کار تدریس دوره را برعهده داشتند، تقدیر و همچنین از مجمع خیرین بنیاد که پوشش مالی بنیاد را برعهده دارند با اعطای هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha