تفکر قرآنی و اسلامی در محیط‌های دانشگاهی تقویت شود
کد خبر: 4118726
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸

تفکر قرآنی و اسلامی در محیط‌های دانشگاهی تقویت شود

نماینده‌ ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه منطق قرآن و اسلام، تفکر، استدلال، گفت‌وگو و ادب است؛ اما منطق نظام سلطه، اهانت و زورگویی است، اظهار کرد: طرح‌هایی همچون ولایت و ضیافت اندیشه استادان، بایستی کوشش کنند تفکر ناب و صحیح قرآنی و اسلامی را در سطح محیط‌های دانشگاهی، تقویت کنند.

حجت الاسلام احمدرضا شاهرخی،  نماینده ولی‌فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ‌ولی‌فقیه‌‌ در‌ لرستان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه، در آیین آغاز طرح ولایت و ضیافت اندیشه استادان استان لرستان که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت: این‌گونه طرح‌ها و ضیافت‌ها، سازنده و به‌دنبال تقویت نظام تفکر و اندیشه اسلامی‌ و تولید علم دینی‌ هستند.

وی افزود: همواره باید به این نکته توجه کنیم که ایجاد یک جریان فرهنگی دینی اثرگذار در جامعه، از جمله فعالیت‌ها و اهداف مهم ائمه‌اطهار(ع) و پیشوایان دینی بوده است.

شاهرخی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، نهاد دانشگاه به‌دنبال تولید علم، فناوری، تجاری‌سازی، حل مشکلات جامعه و ایجاد ثروت نبود؛ اما امروز شاهد هستیم که نظام جمهوری اسلامی، این کارکردها را برای نهاد دانشگاه تعریف کرده است.

نماینده ول‌ففقیه در لرستان با بیان اينکه دانشگاه باید یک دانشگاه کارآفرین باشد و علم را به ثروت تبدیل کند، اظهار کرد: کارکردهایی که از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران برای نهاد دانشگاه تعریف شده است در ذات خودش، استقلال و اقتدار کشور را داراست.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اينکه نهاد دانشگاه باید همواره حافظ استقلال کشور در همه ابعاد باشد، افزود: دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ترویج‌کننده‌ ارزش‌های اسلامی و انسانی در جامعه است؛ زیرا ذات نظام جمهوری اسلامی که نظامی دینی و مردمی است برپایه این ارزش‌هاست».

شاهرخی با بیان اینکه منطق قرآن و اسلام، تفکر، استدلال، گفت‌وگو و ادب است؛ اما منطق نظام سلطه، اهانت و زورگویی است، اظهار کرد: طرح‌هایی همچون ولایت و ضیافت اندیشه استادان، بایستی کوشش کنند تفکر ناب و صحیح قرآنی و اسلامی را در سطح محیط‌های دانشگاهی، تقویت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: همیشه باید تلاش کرد ارزش‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی همچون عدالت و شایسته‌سالاری را در همه ابعاد رفتاری جامعه، تبیین و ترویج کرد.

 

انتهای پیام
captcha