برگزاری کنفرانس حمایت از قدس توسط اتحادیه عرب
کد خبر: 4119117
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

برگزاری کنفرانس حمایت از قدس توسط اتحادیه عرب

پس از اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که به شهادت چندین نفر هم منجر شده است، کنفرانسی برای حمایت از قدس در مقر دبیرخانه عمومی اتحادیه عرب برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از احداث انفو، در 12 فوریه سال جاری، کنفرانسی برای حمایت از قدس در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب و با مشارکت مقامات عالی‌رتبه عرب، صندوق‌های عربی، جامعه مدنی و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

به گفته یک منبع آگاه، این کنفرانس شامل سه محور اصلی است که محور اول وضعیت سیاسی شهر قدس و تخلفات دولت اشغالگر اسرائیل از قبیل مصادره زمین‌ها، شهرک‌سازی‌ها، تخریب خانه‌ها، کوچاندن اجباری شهروندان، تلاش برای تغییر وضعیت قانونی و تاریخی مسجدالاقصی و نیز جنایات ارتکابی در زمینه حقوق بشر را مورد بررسی قرار می‌دهد.

محور دوم به بعد اقتصادی مربوط می‌شود و هدف آن شناسایی اولویت‌های توسعه و راه‌های سرمایه‌گذاری در شهر قدس و به ویژه در بخش‌های اصلی مسکن، آموزش، بهداشت، گردشگری، فرهنگی، زنان و جوانان است.

محور سوم، جنبه حقوقی را شامل می‌شود. مردم قدس با قوانین و اقدامات نژادپرستانه اسرائیلی روبه‌رو هستند که به دنبال سرکوب آن‌ها است و از عواملی به شمار می‌رود که به بیرون راندن مردم قدس از شهرشان منجر می‌شود.

این محور راه‌های مقابله با تلاش‌ برای تغییر وضعیت تاریخی موجود در مسجدالاقصی و اماکن مقدس قدس، پروژه‌های شهرک‌سازی، کوچاندن اجباری، تخریب خانه‌ها و موضوع زندانیان را بررسی می‌کند.

انتظار می‌رود که این کنفرانس بیانیه‌ای سیاسی در رابطه با تعهدات سیاسی عملی برای تقویت پایداری مردم قدس را در برداشته باشد که نتایج و توصیه‌های آن قبل از برگزاری اجلاس بعدی کشورهای عربی در اواخر ماه مارس آینده در عربستان سعودی آماده خواهد شد.

انتهای پیام
captcha