ممنوعیت نامگذاری مساجد جدید عربستان به نام جلاله و مساجد معروف
کد خبر: 4119789
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

ممنوعیت نامگذاری مساجد جدید عربستان به نام جلاله و مساجد معروف

در قانون جدید نام‌گذاری اماکن و مراکز در عربستان سعودی استفاده از اسامی جلاله به جز تعدادی معدود، نام مساجد بزرگ و معروف در جهان اسلام و همچنین نام‌های مخالف شریعت اسلامی ممنوع شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از عکاظ، پیش‌نویس قانون پیشنهادی با هدف تعریف معنا و محدوده نام اماکن و تأسیسات عمومی و با هدف  حفاظت از حقوق مالکیت معنوی و حفظ حریم خصوصی در کنار احترام به شعائر و عقاید مذهبی  مطرح شده است.  

بر مبنای این قانون استفاده از اسامی جلاله برای نام‌گذاری اماکن و تأسیسات عمومی به استثنای «اسلام، العدل، الاول، النور، الحق، الشهید و  الملک» ممنوع است و از سویی هیچ مکانی را نمی‌توان با نام‌های مخالف شریعت اسلامی نام‌گذاری کرد.

در این قانون همچنین تأکید شده است که نام‌های دربردارنده افراط‌گرایی مذهبی و فرقه‌ای، جهت‌گیری‌های فکری، سیاسی حزب و هرگونه امری که با شریعت اسلامی در تضاد بوده ممنوع است و پیش از نامگذاری هر مکانی باید از رعایت این شرط اطمینان حاصل شود.

علاوه بر این استفاده از  نام مساجد بزرگ و مقدس شامل مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی و یا استفاده از هر نام دیگری که به این اماکن مقدس اشاره داشته باشد، ممنوع است.

انتهای پیام
captcha