هدف جایزه جهانی اربعین بازنشر این رویداد در میان تحریف رسانه‌ای است
کد خبر: 4120077
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور:

هدف جایزه جهانی اربعین بازنشر این رویداد در میان تحریف رسانه‌ای است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین تأکید کرد: هدف اصلی این جایزه بازنشر این رویداد جهانی است که توسط رسانه‌های جهان با سیاست سکوت و تحریف رو به رو شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، 17 بهمن ماه طی سخنانی کوتاه در مراسم اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین در این سازمان اظهار کرد: هدف اصلی جایزه جهانی اربعین بازنشر این رویداد است که توسط رسانه‌های جهان با سیاست سکوت و تحریف رو به رو شده است.

وی افزود: مراسم اربعین چهره رحمانی اسلام را نشان می‌دهد و این برخلاف جریان موجود اسلام‌هراسی در جهان است. 

ایمانی‌پور تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری با جنگ روایت‌ها روبه رو هستیم و متأسفانه ما هم در این روایت‌ها ضعیف عمل می‌کنیم، برای مثال در روایت مراسم اربعین به جای تأکید بر موضوعاتی مانند مودت و برادری در این مراسم بر مشکلات آن مانند حمل و نقل تأکید داریم.امیدواریم این جایزه سهمی در این روایت داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز حماسه اربعین در قالب توصیه دشمن به سکوت یا تحریف به طور شایسته معرفی نمی‌شود، افزود: اربعین حسینی واقعه مهمی است که سالیانه تکرار می‌شود. این حماسه جلوه رحمانی اسلام را به خوبی نشان می‌دهد و دشمنان اسلام مایل نیستند که این چهره به درستی نشان داده شود، چرا که بر هم زننده توطئه آن‌هاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور اظهار کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها وظیفه اصلی که به عهده گرفتند «جهاد تبیین» و «جهاد ‌روایت» بود که ما هم باید به تأسی از ایشان بیش از گذشته در این زمینه فعال باشیم،

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری به عناوین مختلف به اهمیت جهاد تبیین اشاره می‌کنند و به فوریت آن نیز پرداختند. بر همین اساس، امروز بیش از هر زمانی به جهاد تبیین در عرصه اربعین نیازمندیم.

مشارکت قابل‌ توجه عکاسان را در این رویداد شاهد بودیم

بنا بر این گزارش، هادی النجار، رئیس انجمن عکاسان عراق نیز در سخنانی در این مراسم گفت: قدردان تمام تلاش‌هایی که برای برگزاری این رویداد به این شکل پسندیده انجام شده است، هستم، این فعالیت مثمر منجر به تقویت روحیه همکاری فرهنگی، اجتماعی و هنری در میان ما می‌شود.

وی افزود: مایه خرسندی است که مشارکت قابل‌ توجهی را از جانب عکاسان در این رویداد شاهد بودیم، عکاسانی که موفق به کسب جوایز مهمی نیز شده‌اند. این امر نشانگر تلاش زیادی است که به این فعالیت مهم اختصاص یافته است.

النجار تصریح کرد: کلام خود را با سخنی از آیت‌الله خامنه‌ای پایان می‌دهم که در یکی از دیدارهای خود بیان کردند «تمام خیر، برکت، عزت و قدرت ما از امام حسین(ع) و از اربعین امام حسین(ع) است» از همه تشکر می‌کنم و برای شما آرزوی توفیق دارم.

یادآور می‌شود، آیین اختتامیه هشتمین جایزه جهانی اربعین با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و میهمان داخلی و خارجی در حسینیه الزهرا(س) این سازمان برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در هشتمین دوره این جایزه آثار هنری خود را در قالب عکس، فیلم، سفرنامه‌نویسی، فعالان فضای مجازی و کتاب با هدف ترویج فرهنگ حسینی و نمایش جلوه‌های دلدادگی به حضرت سیدالشهدا(ع) برای مسئولان این رویداد فرهنگی ارسال کردند.

داوری آثار دریافتی از ۲۰ کشور جهان انجام گرفت و در این مراسم، بنابر رأی هیئت داوران به صاحبان آثار منتخب، جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

رونمایی از پوستر نهمین دوره این جایزه و برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب و شایسته تقدیر از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha