اصرار شهروند زلزله‌زده ترکیه بر حفظ حجاب در عملیات نجات
کد خبر: 4120723
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰

اصرار شهروند زلزله‌زده ترکیه بر حفظ حجاب در عملیات نجات

بک بانوی مسلمان ترکیه‌ای که بیش از 28 ساعت زیر آوار زمین لرزه بامداد دوشنبه در کشورش گرفتار شده بود با رسیدن نیروهای امدادی اجازه نداد او را بدون حجاب از زیر آوار بیرون آورند.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، زنی که بیش از 28 ساعت به همراه سه فرزندش زیر آوار زمین لرزه ترکیه مانده بود، نیروهای اورژانس را هنگام رسیدن به او و تلاش برای نجاتش غافلگیر کرد.

بر اساس یک کلیپ ویدئویی که در تلویزیون ترکیه پخش شده است، این مادر ترکیه‌ای قبل از اینکه به او روسری داده شود تا موهایش را بپوشاند از زیر آوار بیرون نیامده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، درخواست این زن حاضران را متعجب کرده بود، اما فوراً در صدد پاسخ به آن برآمدند و یکی از نیروهای امداد و نجات با عجله رفت و یک روسری پیدا کرد و برای او که زیر آوار قادر به حرکت دادن پاهایش نبود، انداخت.

این مادر ترکیه‌ای با آوارشدن خانه بر روی او و سه فرزندش در لحظه وقوع زمین‌لرزه دچار شکستگی شده بود و حاضران در لحظه خروجش فریاد الله اکبر...الله اکبر سر دادند.

این ویدئوی در حال گردش در شبکه‌های اجتماعی که مدت زمان آن یک و نیم دقیقه است، با  هشتگ #زلزله در توئیتر منتشر شده و در عرض چند ساعت هزاران بازدید به دست آورد.

انتهای پیام
captcha