کمک مسلمانان ایالت «ویسکانسین» به زلزله‌زدگان
کد خبر: 4120638
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

کمک مسلمانان ایالت «ویسکانسین» به زلزله‌زدگان

مسلمانان ایالت ویسکانسین آمریکا کمک‌های مالی خود را از طریق خیریه‌ها به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه می‌رسانند.

به گزارش ایکنا ‌به نقل از Wisconsine Muslim Journal، اعضای گروه ارتباطی شورای مراکز اسلامی ویسکانسین(CWIC) بلافاصله بعد از انتشار خبر زلزله فراخوانی را برای جمع‌آوری و چگونگی کمک به زلزله‌زدگان اعلام کردند.

به گفته صلاح سرسور، رئیس جامعه اسلامی شهر میلواکی مردم زلزله‌زده به غذا، سرپناه، ژاکت و پتو و لوازم پزشکی نیاز فوری دارند.

سرسور گفت: تصمیم گرفته شد که سریع‌ترین راه کمک، ارسال پول به سازمان‌های امدادی قابل اعتماد است که در حال حاضر در این زمینه فعالیت دارند.

او تصریح کرد که مساجد و سازمان‌های وابسته به شورای مراکز اسلامی ویسکانسین در حال جمع‌آوری کمک‌های مالی تا پایان هفته آینده برای رفع نیازهای فوری هستند.

رئیس جامعه اسلامی میلواکی گفت: می‌خواهیم آنچه را که جمع‌آوری می‌کنیم فقط از این هدف حمایت کند تا یک خط مستقیم کمک‌های مالی ایجاد شود. بنابراین ما به دنبال سازمان‌هایی بودیم که بودجه را برای کمک‌رسانی به بلایای زلزله ارسال می‌کردند.

کمک‌های مالی به چهار سازمانی که مستقیماً به مردم زلزله‌زده خدمت می‌کنند ارسال می‌شود که عبارتند از امداد اسلامی ایالات متحده آمریکا(Islamic Relief USA)، بنیاد زکات (Zakat Foundation)، بنیاد جامعه پزشکی سوریه آمریکایی (the Syrian American Medical Society) و رأفت بدون محدودیت(Mercy Without Limits).

ابراهیم سعید، رئیس جامعه اسلامی منطقه مدیسون هم با اعلام اینکه سه مسجد این منطقه برای کمک به زلزله‌زدگان آماده هستند، گفت: جامعه مسلمانان مدیسون در جمع‌آوری فوری کمک مالی شرکت می‌کند، اما در حال بررسی چگونگی جمع‌آوری و ارسال اقلام مورد نیاز هستیم.

سعید امیدوار است که جامعه بین ادیانی ویسکانسین برای جمع‌آوری کمک همکاری کند.

او گفت: می‌دانیم که نیاز به این کمک‌ها درازمدت خواهد بود. جامعه بین ادیانی ما بسیار پاسخگو و همراه است همانطور که کمک‌های آنها را به پناهندگان افغان دیدیم.

انتهای پیام
captcha