درخواست جاکیم از مساجد مالزی برای کمک به زلزله‌زدگان
کد خبر: 4120772
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳

درخواست جاکیم از مساجد مالزی برای کمک به زلزله‌زدگان

اداره توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) از تمام مساجد این کشور خواست که برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله روز دوشنبه در ترکیه و سوریه وارد عمل شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از Bernama،‌ روسلان سعید، معاون مدیر کل اداره توسعه اسلامی مالزی (جاکیم) گفت که این اقدامات شامل برگزاری نماز حاجت و راه‌اندازی کمپینی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای قربانیان است.

سعید افزود: این بلای طبیعی منجر به تلفات جانی و مالی بسیاری شده است. از مساجد سراسر کشور خواسته شده تا برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله روز دوشنبه در ترکیه و سوریه ابتکار عمل خود را نشان دهند.

این مقام جاکیم گفت: علاوه بر ابراز همدردی، ما مالزیایی‌ها همیشه به آسیب‌دیدگان بلایای طبیعی چه در کشور و چه در خارج از کشور کمک خواهیم کرد.

روسلان گفت که جاکیم یک برنامه کمک‌رسانی را با سه مسجد بزرگ مالزی؛ مسجد ملی مالزی در کوآلالامپور، مسجد پوترا و مسجد توانکو میزان زین‌العابدین در پوتراجایا، هماهنگ کرده است. این برنامه به‌زودی از سوی نعیم مختار، وزیر امور مذهبی دفتر نخست‌وزیری اعلام خواهد شد.

تاکنون بسیاری از کشورهای اسلامی و سازمان‌های خیریه اسلامی در کشورهای مختلف کمک‌های خود را به مناطق زلزله‌زده ترکیه و سوریه فرستاده‌اند.

وزیر بهداشت ترکیه خبر داده تعداد جان‌باختگان زلزله روز دوشنبه به ۱۶۵۱ نفر و مصدومین به ۱۱۱۱۹ نفر افزایش یافته است. این زلزله در سوریه هم تاکنون 911 نفر کشته و 2426 مصدوم داشته است.

انتهای پیام
captcha