از هلاکت سه صهیونیست در قدس تا همبستگی غزه با زلزله‌زدگان
کد خبر: 4121510
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
با تحولات فلسطین

از هلاکت سه صهیونیست در قدس تا همبستگی غزه با زلزله‌زدگان

در عملیات استشهادی در قدس اشغالی سه صهیونیست کشته شدند. همزمان صبح امروز جمعی از صهیونیست‌ها بار دیگر به هتک حرمت مسجد‌الاقصی پرداختند و مراسم دعا برگزار کردند. از سوی دیگر مردم غزه با برگزاری مراسمی، همبستگی خود را زلزله‌زدگان سوریه و ترکیه اعلام کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، منابع عبری زبان از افزایش شمار کشته‌های عملیات شهادت‌طلبانه شهید حسین قراقع در محله راموت در قدس اشغالی خبر دادند.

هلاکت سه صهیونیست


مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی دیگر از صهیونیست‌های مجروح در عملیات قدس به هلاکت رسیده و بدین گونه شمار کشته‌ها به سه نفر رسیده است.

در عملیات حمله با خودرو که ظهر جمعه توسط شهید حسین قراقع جوان فلسطینی ساکن قدس انجام شد، 2 صهیونیست به هلاکت رسیده و 7 نفر دیگر زخمی شده بودند.

پس از این عملیات، شهرک‌نشینان مسلح اسرائیلی به سمت عامل عملیات آتش گشوده و او را به شهادت رساندند.

بنابر اعلام منابع عبری‌زبان، از ابتدای سال جاری تاکنون 11 اسرائیلی در عملیات‌های فلسطینیان به هلاکت رسیدند.

در طرف مقابل هم، تاکنون در حملات و جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین از ابتدای سال جاری، نزدیک به 40 نفر به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

از سوی دیگر در میان جو متشنج قدس اشغالی به دلیل تدابیر دولت راستگرای اشغالگر، ده‌ها شهرک‌نشین افراطی صبح یکشنبه تحت حمایت نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش بردند.

اداره مسجد الاقصی اداره اوقاف اسلامی اعلام کرد که تعدادی از گروه‌های شهرک‌نشین افراطی از باب المغاربه مسجد الاقصی را هدف هتک حرمت قرار دادند و این گروه‌ها تحت حفاظت شدید پلیس رژیم اشغالگر، به انجام بازدیدهای تحریک‌آمیز در صحن‌های این مسجد اقدام کردند.

اداره اوقاف با بیان اینکه مقامات اشغالگر با حضور گسترده پلیس اشغالگر و نیروهای گارد مرزی، دروازه‌ِهای مسجد الاقصی را به پادگان نظامی تبدیل کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در میان افرادی که به مسجد الاقصی یورش بردند، خاخام یهودا گلیک، عضو افراطی سابق کنست حضور داشت.

اداره اوقاف افزود: نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی هجوم بردند و مانع از کار نگهبانان الاقصی و مانع از نزدیک شدن آنها به شهرک‌نشینان شدند.

این اداره با بیان اینکه تعدادی از شهرک‌نشینان در داخل مسجد مبارک الاقصی تحت حمایت نیروهای اشغالگر به انجام ادعیه و مناسک تلمودی پرداختند، اعلام کرد: حضور صهیونیست‌ها همواره با اجرای آداب تلمودی همراه است.

تأکید حماس بر لزوم حمایت از مسجد الاقصی

با تشدید تدابیر و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه قدس و تداوم تخریب منازل آنها و کمپین دستگیری و محدودیت برای آنها، فضای تنش شدید در داخل شهر قدس اشغالی حاکم است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در قدس تأکید کرد که ایتمار بن غفیر، وزیر تندرو رژیم صهیونیستی در شیوه تعامل با مقاومت دچار سردرگمی شده و در برابر ثبات و پایداری ملت بزرگ فلسطین و مقاومت بی نظیر آنان عاجز و درمانده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمد حماده اظهار کرد که تهدیدات بن غفیر علیه ملت فلسطین به هیچ وجه نمی‌تواند معادلات با دشمن صهیونیستی را تغییر دهد.

حماده تصریح کرد که ملت فلسطین راه مبارک و بزرگی را در پیش گرفته و به تمامی مبارزان مقاومت در جنین، طولکرم، قدس، سرزمین های اشغالی 1948، اردوگاه عقبه جبر و الخلیل و دیگر مناطق سلام و درود می فرستیم.

وی خواستار ادامه نگهبانی و حراست در داخل مسجد مبارک الاقصی شد و تأکید کرد که این مسئله موجب خواهد شد تا مسئله فلسطین زنده و پویا باقی بماند. محمد حماده امت اسلامی و عربی را هم به دفاع از مسجد الاقصی در برابر خطرات پیش رو فراخواند.

همبستگی مردم غزه با زلزله‌زدگان سوریه وترکیه

ده‌ها فلسطینی در نوار غزه شامگاه شنبه در مراسمی به مناسبت همبستگی با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شرکت کردند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم که در شهر جبالیا در شمال نوار غزه برگزار شد، بنرهایی را برافراشتند که روی برخی از آنها نوشته شده بود: «غزه در همبستگی با ترکیه می‌ایستد. تسلیت به سوریه. قلب ما با شماست.»

داود شهاب، سخنگوی جهاد اسلامی گفت: ما حمایت و همبستگی خود را با مردم ترکیه و سوریه اعلام می‌کنیم. وی در سخنانی در این مراسم  افزود: ما در نوار غزه آمادگی کامل برای حمایت و مشارکت در عملیات امداد و نجات در ترکیه و سوریه را داریم.

شهاب ضمن تسلیت به ترکیه و سوریه برای مصدومان زلزله،  برای مجروحان این زلزله آرزوی شفای عاجل و بر لزوم حمایت و کمک جهان به این دو کشور با همه توان تأکید کرد.

از دوشنبه گذشته، در پی زلزله‌ای که این دو کشور را لرزاند، غرفه‌هایی برای کمک به مردم سوریه و ترکیه در نوار غزه سازماندهی شده است.

انتهای پیام
captcha