کارگاه آموزشی تبیین معيار عمومی احكام اسلامى در تشکیل بنیان خانواده برگزار شد
کد خبر: 4121927
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵

کارگاه آموزشی تبیین معيار عمومی احكام اسلامى در تشکیل بنیان خانواده برگزار شد

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با محوریت تبیین معيار عمومی احكام اسلامى در تشکیل بنیان خانواده در صحن زیارتی آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) روستای علی‌آباد گونه ناحیه دو شهرستان کرج برگزار شد.

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی در امامزاده عبدالله

به گزارش ایکنا، فاطمه توانا، مشاور امور خانواده، در ششمین جلسه تبیین سبک زندگی اسلامی که عصر دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه، در محل صحن زیارتی امامزاده عبدالله(ع) روستای علی‌آباد گونه ناحیه دو شهرستان کرج برگزار شد، گفت: زن و شوهر نعمتی بسیار عظیم برای یکدیگر هستند که زن در مرد لطف خداوند را می‌بیند و شوهر در زن خود، جمال و کمال پروردگار را می‌بیند.

وی بیان کرد: اگر بنیان زندگی‌ که بر پایه ذکر شریف «بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» بنا گذاشته شود، پر از نشاط و آرامش الهی و انتخاب راه صحیح و رستگاری می‌شود.

توانا افزود: در زندگی زیبای زناشویی که پر از مهر زن به شوهر و محبت مرد به زن است، یک تمرین نزدیکی با خداوند برای کمال و وصل به محبوب حقیقی است لذا می‌بینیم اکسیر آرامش الهی، محبت و مودت است که فلز را تبدیل به طلا می‌کند.

این مشاور خانواده بیان کرد: همسر «لِتَسْكُنُوا إِلَيْها» است، یعنی باید عامل آرامش باشد و نباید مايه‌ تشنج و اضطراب باشد، به آن علت که تمامی عالم خلقت هدفدار آفریده شده‌اند و برای هر کدام مأموریتی معرفتی از ناحیه حضرت باریتعالی نگاشته شده است.

وی اظهار کرد: پس از این منظومه بیکران ناظم الهی نتیجه می‌گیریم که هدف از ازدواج، تنها ارضاى غريزه‌ جنسى نيست، بلكه رسيدن به يک آرامش جسمى و روانى است.

توانا با تأکید بر اینکه باید در هر انتخابی دقت نظر و شناخت جامع داشته باشیم تا انتخاب‌های ما به طرز صحیح انجام شود، افزود: محبت در بنیان نظام خانوادگی در واقع تجلی ذکر شریف «هُنَّ لِبَاسٌ لَكُمْ وَأَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ ۗ عَلِمَ اللَّهُ» است، یعنی محبت یک هديه‌اى الهى برای اعطای لباس آرامش توسط زوجین به یکدیگر است كه با مال، مقام و زيبايى به دست نمى‌آيد.

وی، شرافت و پاکدامنی، داشتن اخلاق خوش، رعایت ادب در سخن گفتن، داشتن مهارت‌هایی اجتماعی و اقتصادی در زندگی زناشویی، صداقت و مهربانی، اخلاق و دیانت، دارا بودن زیرساخت هویت فرهنگی و دینی در شخصیت فردی را از ویژگی‌های پسندیده برای تشکیل زندگی زوجین جوان برشمرد.

این مشاور خانواده بیان کرد: پیامبر اعظم حضرت محمد‌مصطفی(ص) فرمودند که اگر اخلاق و دیانت کسی را که پسندیدید با او ازدواج کنید وگرنه فتنه به پا خواهد شد، لذا دختران و پسران جوان پیش از جلسات آشنایی باید توجه داشته باشند که اخلاق خوش نشانه ایمان است، پس مؤمن بد اخلاق نداریم، مؤمن یعنی ایمان به خدا و مهربان با خلق خدا بودن است.

وی تصریح کرد: پیام آیه «وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ» خطاب به زوجین و همسران در زندگی زناشویی این است که طلب وصال و پسندیدن انسان‌های هم‌شأن برای تشکیل زندگی در واقع یک میل طبیعی و تکوینی است که با پاسخی تشریعی و تعلیمی تقدس پیدا کرد و این چنین عشق آغاز شد.

توانا اضافه‌کرد: لباس مايه‌ زينت و آرامش است و همسر و فرزند نيز مايه‌ زينت و آرامش خانواده‌اند. همسران نيز در کانون خانواده بايد عيوب و نارسايى‌هاى يكديگر را بپوشانند.

یادآور می‌شود، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی با حضور و تدریس فاطمه توانا، مشاوره امور خانواده و جوانی جمعیت، به‌صورت جلسات هفتگی از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهید رجایی روستای علی‌آباد گونه و با همکاری مرکز افق امامزاده عبدالله(ع) و اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان کرج برگزار می‌شود.
هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha