اعتراض به لغو تعطیلات اسلامی در مدارس سانفرانسیسکو
کد خبر: 4124071
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸

اعتراض به لغو تعطیلات اسلامی در مدارس سانفرانسیسکو

سازمان منطقه متحد مدارس سانفرانسیسکو (SFUSD) از تصمیم خود مبنی بر تعطیلی مدارس در روزهای عید فطر و عید قربان عقب نشینی کرده و این باعث واکنش شدید جامعه مسلمانان شده که این اقدام را تسلیم در مقابل نژادپرستی می‌دانند.

به گزارش ایکنا به نقل از Arab American News، اواخر ماه گذشته، منطقه متحد مدارس سانفرانسیسکو توصیه‌هایی برای افزودن تعطیلات جدید به تقویم مدارس صادر کرد، از جمله به رسمیت شناختن برخی از تعطیلات مذهبی بدون نامگذاری رسمی به آنها به عنوان تعطیلات یا تعطیلی مدارس برای آن روزها.

با این حال، بلافاصله پس از تصویب این توصیه‌نامه، این سازمان به شکایت تهدید شد. براساس این شکایت اقدام برای تعطیل کردن اعیاد اسلامی خلاف قانون اساسی است زیرا یک دین را بر دین دیگر ترجیح می‌دهد.

این در حالی است که چندین منطقه آموزشی در سراسر کشور تصمیماتی را برای به رسمیت شناختن برخی از تعطیلات مذهبی، از جمله عید فطر، یوم کیپور و روش هشانه (اعیاد یهودیت)، بدون مخالفت مشابه اتخاذ کرده‌اند.

در بیانیه تصویب شده منطقه متحد مدارس سانفرانسیسکو (SFUSD) آمده که گنجاندن عید فطر و عید قربان در تقویم مدارس این منطقه به عنوان روزهایی که مدارس به دلیل تعطیلات تعطیل می‌شوند، به دانش‌آموزان مسلمان اجازه می‌دهد تا به طور کامل در مراسم این تعطیلات شرکت و دسترسی برابر به فرصت‌های آموزشی خود را حفظ کنند.

بر اساس مطالعه مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم(Social Policy and Understanding)، منطقه سانفرانسیسکو محل زندگی 250 هزار مسلمان است.

به گفته لارا کیسوانی (Lara Kiswani) از اعضای مرکز سازماندهی و منابع عربی (AROC) هزاران نامه را به اعضای شورای آموزش شهر ارسال شده که به عقب‌نشینی از تصمیم اعتراض کرده‌اند.

منطقه متحد مدارس سانفرانسیسکو (SFUSD) که در سال 1851 تأسیس شد، تنها منطقه مدرسه دولتی در شهر و شهرستان سانفرانسیسکو و اولین در ایالت کالیفرنیا است. این منطقه تحت مدیریت شورای آموزش سانفرانسیسکو به بیش از 55500 دانش آموز در بیش از 160 موسسه خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha