آغاز آزمون‌های کتبی جشنواره قرآنی وزارت علوم
کد خبر: 4124224
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

آغاز آزمون‌های کتبی جشنواره قرآنی وزارت علوم

آزمون کتبی رشته‌های مختلف سی و هفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم از امروز ششم اسفندماه آغاز شده و تا سه‌شنبه نهم این ماه ادامه دارد.

آغاز آزمون‌های کتبی جشنواره قرآنی وزارت علوم

به گزارش ایکنا، آزمون‌های بخش سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در چهار گروه و ۱۵ رشته برگزار می‌شود. بر همین اساس گروه‌هایی که آزمون کتبی دارند شامل گروه‌های صحیفه سجادیه(دو رشته)، نهج‌البلاغه(دو رشته)، آوایی(چهار رشته) و معارفی (هفت رشته) می‌شود.

آزمون‌های بخش صحیفه سجادیه از ساعت 13 تا 14 امروز شنبه ششم اسفندماه برگزار می‌شود. همچنین زمان برگزاری آزمون کتبی بخش نهج‌البلاغه نیز یکشنبه هفتم اسفندماه خواهد بود.

برخی رشته‌های بخش آوایی جشنواره قرآنی وزارت علوم نیز دارای آزمون کتبی در مرحله دانشگاهی است که بر اساس آن آزمون‌های کتبی رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن دوشنبه هشتم اسفندماه برپا می‌شود.

آزمون رشته‌های بخش معارفی نیز سه‌شنبه نهم اسفندماه برگزار می‌شود. این بخش شامل رشته‌های حفظ موضوعی قرآن، آشنایی با سیره معصومین، احکام، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با احادیث اهل بیت، پرسمان قرآنی و سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

زمان برگزاری آزمون کتبی در تمامی بخش‌ها و رشته‌ها ساعت ۱۳ تا ۱۴ اعلام شده است.

احسان خامنوی، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد زمان اعلام این نتایج، بیان کرد: تلاش خواهد شد تا نتایج این آزمون هفته آینده اعلام شود.

وی با اشاره به نهایی نشدن حد نصاب راهیابی به مرحله بعد افزود: تعیین حد نصاب بستگی به ثبت نمرات شرکت‌کنندگان در آزمون دارد، لذا این نمرات ابتدا باید رصد و در ادامه بر اساس آن حد نصاب نهایی مشخص شود.

سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در دو مرحله دانشگاهی و نهایی برگزار می‌شود. مرحله نهایی این رویداد اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی دانشگاه لرستان برپا خواهد شد. برگزیدگان آن مرحله به جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان که تابستان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

راهنمای کاربران بخش کتبی سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم

سمیه عیادی

انتهای پیام
captcha