خدمت‌رسانی 313 موکب در نیمه شعبان
کد خبر: 4125173
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

خدمت‌رسانی 313 موکب در نیمه شعبان

معاون خدمت زائرین گفت: امسال 313 موکب در داخل و خارج مسجد اعم از رینگ مسجد و بلوار پیامبر اعظم(ص) در حوزه پذیرایی و خدمت به زائران فعالیت می‌کنند، در این جشن‌ها 4 هزار خادم افتخاری خانم و آقا در این جشن‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و 600 هزار پرس غذا با کمک خیرین و ظرفیت مسجد در میان زائران توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، ابراهیم صدوقی معاون خدمت زائرین و رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران در نشست خبری جشن‌های سراسری نیمه شعبان که امروز در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، بیان کرد: امسال 313 موکب در داخل و خارج مسجد اعم از رینگ مسجد و بلوار پیامبر اعظم(ص) در حوزه پذیرایی و خدمت به زائران فعالیت می‌کنند، هم چنین با توجه به سردی هوا، هلال احمر اسکان گروهی را با برپایی چادر انجام می‌دهد. برای حضور در مراسم نیز شبستان کربلا ویژه آقایان، شبستان بقیع ویژه خواهران و شبستان امام حسن عسگری برای اسکان و مراسم خانوادگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این جشن‌ها 4 هزار خادم افتخاری خانم و آقا در این جشن‌ها به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند و 600 هزار پرس غذا با کمک خیرین و ظرفیت مسجد در میان زائران توزیع می‌شود.

معاون خدمت زائرین افزود: امسال 60 چشمه سرویس بهداشتی سیار به 600 چشمه سرویس بهداشتی مسجد مقدس جمکران اضافه شده است

صدوقی با تأکید بر لزوم نگاه ملی به جشن‌های نیمه شعبان گفت: مسجد مقدس جمکران پایگاه جهادی مهدویت است و باید حمایت‌های لازم از سوی مسئولان صورت گرفته و برای آن بودجه‌ در نظر گرفته شود.

صدوقی با بیان اینکه امسال برای اولین بار است که امکانات کشوری نیز در اختیار زائران در مسجدمقدس قرار می‌گیرد، گفت: امسال شهرداری قم 11 کمیته و 9 ستاد اجرایی راه‌اندازی کرده است و 180 هکتار پارکینگ برای زائرانی که با خودرو برای نیمه شعبان در قم  حضور پیدا می‌کنند در حال آماده‌سازی است. هم‌چنین 1468 چشمه سرویس بهداشتی نیز توسط شهرداری در اطراف مسجد مستقر می‌شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: جایگاه قم و نقش تربیتی آن در آخرالزمان و پناهگاه آن مورد توجه است؛ در روایات داریم وقتی فتنه شهرها را فرا گرفت بر شماست که به قم بروید، قم حرم اهل بیت(ع) و شهر قیام و اقامه و تربیت، حوزه علمیه و ام القرای جهان اسلام است و از مسئولان می‌خواهیم که زیرساخت‌های لازم برای حضور زائران به شهر مقدس قم  به مناسبت نیمه شعبان فراهم شود.

وی ادامه داد: باید با کاهش هزینه اسکان و غذا شرایط را برای حضور زائران به قم و مسجد مقدس جمکران فراهم کنیم، "مهدویت" دکترین وحدت بخش است و نیمه شعبان بهترین فرصت و بالاترین ظرفیت برای حضور است.

حسین آبادی با بیان اینکه باید هزینه اسکان و تغذیه زائران رایگان باشد، ادامه داد: بدون هیچ فراخوانی 300 موکب از 20 استان کشور برای جشن‌های نیمه شعبان قم اعلام آمادگی کردند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه روز نیمه شعبان روز امید مستضعفین، صالحین و مجاهدهین است، گفت: با توجه به جایگاه مسجد مقدس جمکران و اینکه نیمه شعبان به نام قم گره خورده و با توجه به علاقه و ارادت ویژه مردم به امام زمان(عج) باید بهترین استفاده را از این مراسم ببریم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران به مناسبت ایام شعبان از 27 بهمن ماه آغاز و اجتماع 10 هزار نفری حاج قاسم با عنوان سلام فرمانده 2 در مسجد اجرا شد که اولین اجرای میدانی آن ساعت 16 روز نیمه شعبان برگزار می‌شود.

حسین آبادی ادامه داد: از 26 استان کشور میزبان خادم یاران رضوی بودیم و هم‌چنین قرار است همایش‌هایی با عنوان دکترین مهدویت و پیوند فیروزه‌ای برگزار شود، به علاوه همزمان با شب نیمه شعبان و از ساعت 21 بانگ «لبیک یا مهدی» در سراسر کشور پخش خواهد شد و پویش توسل در مسجد جمکران نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: روزهای یکم و دوم اسفندماه سرود سلام فرمانده 2 با حضور 10 هزار نوجوان از قم و 14 استان کشور در سه موقعیت مختلف همخوانی شد که روز جمعه این سرود در شبکه سه رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های محلی نیمه شعبان بیان کرد: جشن‌های محلات با محوریت امیدآفرینی برگزار می‌شود و رسانه ملی به صورت ویژه مأموریت دارد که بر جشن‌های محلات با محوریت مساجد تمرکز کند.

حسین‌آبادی با اشاره به ویژه برنامه‌های نیمه شعبان ویژه کودکان و نوجوانان تصریح کرد: در مسجد مقدس جمکران به صورت ویژه 3 استیج کودک و نوجوان برپا می شود، هم‌چنین رادیو و تلویزیون‌های جهان اسلام نیز در مسجد مقدس حضور مستقر می‌شوند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان امسال در سراسر کشور در مساجد و امام زادگان و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود که حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان سخنران و سیدمهدی میرداماد مداح این مراسم است و دعای کمیل نیز توسط عباس حیدرزاده قرائت می‌شود.

سپس میثم غفوری، معاون دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی گفت: از روز دوشنبه در سراسر بلوار پیامبر اعظم(ص) موکب‌ها خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 میلیون پرس غذا توسط موکب داران در بلوار پیامبر اعظم توزیع شود.

وی با بیان اینکه 313 موکب در سراسر بلوار پیامبر اعظم(ص) مستقر می‌شود، گفت: حدود 1800 غرفه در این مواکب فعالیت می‌کنند که 500 غرفه به صورت خاص در زمینه برنامه‌های فرهنگی فعالیت دارند و موضوعاتی از جمله عفاف و حجاب، خانواده و فرزندآوری، پاسخ به شبهات و سوالات دینی و غرفه‌های کودک و ایستگاه‌های دخترانه ویژه بانوان در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

دبیرستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: از گروه‌های مختلف محور مقاومت از جمله کتائب حزب الله، حشدالشعبی، حزب‌الله، فاطمیون و زینیون در دو مجموعه مختلف و در دو بخش از مسجد جمکران حضور فعال دارند.

 

انتهای پیام
captcha