بررسی طرح سطح‌بندی داوران و بهره‌مندی ۱۱ هزار فعال قرآنی از صندوق هنر
کد خبر: 4126974
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته

بررسی طرح سطح‌بندی داوران و بهره‌مندی ۱۱ هزار فعال قرآنی از صندوق هنر

رویدادهایی از قبیل برپایی نشست بررسی طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن، بهره‌مندی ۱۱ هزار فعال قرآنی از خدمات صندوق هنر و معرفی ۱۰ دانشگاه برتر سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم برخی از مهم‌ترین اخبار این هفته بودند.

رویدادهای قرآنی هفتهبه گزارش ایکنا، همزمان با سومین هفته اسفندماه و در آستانه سال جدید با تراکم اخبار قرآنی روبه‌رو هستیم از این رو که غالباً نهادها تلاش دارند که تا کارهای بر زمین مانده را تا حدودی به اهدافش برسانند. از شاخص‌ترین اخبار این هفته می‌توان به بررسی طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن در ایکنا، بهره‌مندی ۱۱ هزار فعال قرآنی از خدمات صندوق هنر و معرفی ۱۰ دانشگاه برتر سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم اشاره کرد.

اعلام شرایط حضور سازمان‌های دولتی در نمایشگاه قرآن، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نوآوری قرآنی و رویداد مشکل‌گشا، بسته شدن پرونده سومین جشنواره ملی ترنم وحی نیز برخی دیگر از مهم‌ترین اخبار این هفته هستند. در این مجال بر عناوین مهم‌ترین اخبار قرآنی هفته نگاهی خواهیم داشت؛

بهره‌مندی ۱۱ هزار فعال قرآنی از خدمات صندوق هنر

ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآنی وزارت ارشاد گفت: در حال حاضر با اتمام طرح پالایش فعالان عضو صندوق اعتباری هنر که با همکاری صندوق و گروه قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها صورت پذیرفت؛ یازده هزار نفر به عضویت صندوق در آمده و برای شش هزار نفر که متقاضی بیمه تأمین اجتماعی بودند، معرفی‌نامه‌ صادر شده است.

بررسی طرح سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن

نشست بررسی طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن با هدف بررسی ضوابط و قوانین مندرج در این طرح، میزان کارآمدی اجرای سه دوره آن و آینده این طرح با حضور ولی یاراحمدی، رئیس اسبق مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و عضو حقیقی کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مسعود سیاح‌گرجی، قاری بین‌المللی، غصون مسلمی، داور و حافظ کل قرآن، اعظم نوروزی، داور و نفر اول مسابقات مفاهیم بانوان کشور و حضور مجازی سعید رحمانی، مدرس و داور رشته وقف و ابتدا و ایمان صحاف، بانوی فعال قرآنی به همت ایکنا، برگزار شد.

شرایط حضور سازمان‌های دولتی در نمایشگاه قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شجاع، مسئول بخش نهادها و دستگاه‌های دولتی سی‌اُمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن ضمن دعوت از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برای حضور در این دوره از نمایشگاه‌ که از ۱۲ تا ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، گفت: از جمله شرایط حضور نهادهای دولتی می‌توان به نوآورانه و خلاقانه بودن طرح‌های آنها اشاره کرد.

قرآن

دوره آموزشی آشنایی با نوآوری قرآنی برگزار شد

دوره آموزشی آشنایی با نوآوری قرآنی به صورت مجازی به همت سازمان دارالقران الکریم و مشارکت مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، جامعه فرهنگی و قرآنی عصر جایزه نوآوری و رشد طا‌ها شب یکشنبه ۱۴ اسفند با تدریس کامیار محبوبیان، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی، برگزار شد.

نخستین رویداد مشکل‌گشا برگزار شد

نخستین رویداد مشکل‌گشا به همت مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی با موضوع چالش‌های عدم رسیدن به ۱۰ میلیون حافظ قرآن در ایران، از مطالبات مقام معظم رهبری و راهکار‌های نوآورانه برای فائق آمدن به چالش‌های موجود حول موضوع مذکور برپا شد.

مشکل‌گشا سلسله‌رویداد‌هایی است که بر آن است تا هر بار روی یکی از معضلات ملموس و فراگیر مسائل فرهنگ دینی ایران به صورت حمایت و پرورش ایده‌های برگزیده اجرایی شود و این‌گونه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مسئولان و علاقه‌مندان را درگیر حل آن مسئله کند.

کارنامه قرآنی ارتش در سال 1401

طی نشست بررسی کارنامه عملکرد و اقدامات اداره قرآن، عترت و نماز ارتش جمهوری اسلامی ایران بر مشارکت جدی فرماندهان ارتش، آیین‌نامه تشویق مسابقات قرآن نیروهای مسلح ویژه حافظان و قاریان کارکنان پایور و وظیفه و دانشجویان دانشگاه‌های افسری، تصمیم‌گیری درباره سیاست‌های کلی حول امور قرآنی در شورای عالی قرآن نیروهای مسلح، تبیین دستاوردهای قرآنی ارتش به نسل پیشران(جوان) انقلاب و ... اشاره شد.

پویش سوره محمد(ص) در تمامی اعتاب مقدسه برگزار می‌شود

پنجاه و یکمین جلسه کارگروه قرآنی و فرهنگی اعتاب مقدسه کشور به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و طی آن بر اجرای پویش سوره محمد(ص) در تمامی اعتاب مقدسه تاکید شد.

انتشار فراخوان بخش نوآوری‌های نمایشگاه قرآن

یاسر ساجدی، مسئول بخش نوآوری‌های قرآنی و دانش‌‎بنیان سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ضمن تشریح برنامه‌های این بخش از اعلام فراخوان آن برای حضور موسسات و مراکز دانش‌بنیان در این نمایشگاه خبر داد.

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای طلاب مدرسه علمیه دارالسلام

پنجمین نمایشگاه دستاوردهای طلاب مدرسه علمیه دارالسلام در تالار قصر شیرین باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با دروس رسمی، فعالیت‌های جنبی و فوق برنامه‌های حوزه آشنا شده و طلاب این حوزه به سئوالات مراجعه‌کنندگان پاسخ دادند.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن ۱۴۰۲ دو بار برگزار می‌شود

محمدمهدی عزیزاده قائم مقام معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ دو ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت، گفت: مقرر شده تا در سال آتی، نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ابتدا و انتهای سال برگزار شود.

قدردانی از زحمات معلم قرآن به بهانه تولد

جمعی از شاگردان جلسه آموزش قرآن ابراهیم آهور در روز تولد استاد خود، جشن تولد متفاوتی را رقم زدند.

طرح «شهر نماز، شهر قرآن» در منطقه سيستان پایان یافت

طرح رایگان «شهر نماز، شهر قرآن» با تدریس مهدی فاضلی، کارشناس تکنولوژی آموزشی و ارشد روان‌شناسی با آموزش قریب به هزار مربی و مادر علاقه‌مند به مدت ۱۰ روز در پنج شهر منطقه سيستان برگزار شد.

آمادگی «اُسوه تهران» برای توانمندسازی اقتصادی مؤسسات قرآنی

زهرا بادی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی اسوه تهران از آمادگی برای توانمندسازی اقتصادی مؤسسات قرآنی سراسر کشور به منظور رسیدن به خودکفایی خبر داد.

پرونده سومین جشنواره ملی ترنم وحی بسته شد

اختتامیه سومین جشنواره ملی ترنم وحی با اجرای عباس سلیمی، از پیشکسوتان قرآنی و با حضور جمعی از اساتید قرآنی برتر کشور همراه معرفی نفرات برگزیده از سوی مؤسسه اظهرالجمیل الاعلی برگزار شد.

معرفی ۱۰ دانشگاه برتر سی‌وهفتمین جشنواره قرآنی وزارت علوم

۱۰ دانشگاه ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بیشترین تعداد ثبت‌نام در سی و هفتمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم را داشتند، معرفی شدند.

گزارش ایکنا از دومین روز مسابقات قرآن بانوان اردن

دومین روز مسابقات بین‌المللی قرآن کشور اردن در حالی برگزار شد و در این روز ۱۲ شرکت‌کننده به سوالات هیئت داوران پاسخ دادند و نقطه مشترک اغلب آنها ایرادات حسن حفظی بود.

برگزاری مرحله نهایی مسابقات قرآن روستایی و عشایری

مهدی نادی، رئیس اداره امور قرآنی وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری مرحله نهایی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن روستائیان و عشایر کشور در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: این مسابقات طی روزهای ۲۱ تا ۲۳ اسفندماه به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

تجلیل از سینا طباخی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن در تبریز

مراسم تجلیل از سینا طباخی، نفر اول رشته حفظ کل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شامگاه شنبه ۱۳ اسفند ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه شهر تبریز در اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha