مسجد جامع صنعاء؛ میزبان محافل قرآنی رمضانی + فیلم
کد خبر: 4127456
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
خانه‌های خدا در ماه ضیافت/ 2

مسجد جامع صنعاء؛ میزبان محافل قرآنی رمضانی + فیلم

فضای مسجد جامع صنعاء در ماه رمضان نسبت به سایر مساجد در یمن متمایز و درهای آن از بامداد تا شب برای نماز و قرائت قرآن و برپایی کلاس‌های آموزشی باز است. این مسجد در ماه رمضان شاهد رقابت بین شیوخ و بزرگسالان برای ختم قرآن است.

مسجد جامع صنعاء

به گزارش ایکنا، مسجد جامع صنعا در ماه مبارک رمضان از حال و هوای خاصی برخوردار است و به عبارتی، رمضان در این عمارت باستانی اسلامی رنگ و بوی دیگری دارد.

روزه‌داران در ایام ماه مبارک در مسجد جامع صنعاء به عبادت و برپایی جلسات تلاوت قرآن کریم و آموزش علوم دینی می‌پردازند و این علاوه بر جشن‌هایی است که در طول ماه مبارک به مناسبت‌های دینی مختلف برپا می‌شود.

فضای مسجد جامع در ماه رمضان نسبت به سایر مساجد در یمن متمایز است و درهای آن از بامداد تا شب برای نماز و قرائت قرآن و برپایی کلاس‌های آموزشی باز است. این مسجد در ماه رمضان شاهد رقابت بین شیوخ و بزرگسالان برای ختم قرآن کریم است.

مسجد جامع صنعاء نخستین مسجد ساخته شده در یمن و سومین مسجد ساخته شده در صدر اسلام پس از مسجد قبا و مسجد‌النبی است که به دستور رسول اکرم(ص) ساخته شده و از همین رو از جایگاه خاصی در بین مساجد یمنی‌ها برخوردار است.

این مسجد از چهار رواق تشکیل شده که در وسط آن حیاط بزرگی قرار دارد و رواق جنوبی با دو مناره آن اصل مسجد بوده است.

مسجد جامع صنعاء در طول تاریخ طولانی خود یک دانشگاه علمی باستانی به شمار رفته است و بسیاری از علما در این دانشگاه تحصیل کرده‌ و در علوم و هنرهای مختلف درخشیده‌اند.

انتهای پیام
captcha