نوروز و رمضان؛ مکملی برای رسیدگی به نیازمندان و صله رحم + فیلم
کد خبر: 4128344
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹
پیام نوروزی حجت‌الاسلام آقاتهرانی

نوروز و رمضان؛ مکملی برای رسیدگی به نیازمندان و صله رحم + فیلم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای صله رحم، رسیدگی به فقرا و نیازمندان دانست و این دو پدیده را نه در مقابل هم که مکمل یکدیگر خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان مقارن شده است و این تقارن می‌تواند به منزله یک بشارت برای تحول انسان‌ها به ویژه جامعه اسلامی مدنظر قرار گیرد؛ تقارن تحول طبیعی با تحول معنوی که خود زمینه‌ساز رشد و تکامل معنوی جامعه خواهد بود.

در این راستا حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در پیامی تصویری که به ایکنا ارسال کرده، به آثار، برکات و فرصت‌‌های بی‌نظیر تقارن این دو پدیده و مناسبت مبارک پرداخته است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

خدمتتان سلام می‌کنم و سلامتی شما را خواهانم.

اولا عیدتان مبارک و ایام شادی در پیش داشته باشید. همانطور که درختان و گیاهان مرده، زنده می‌شوند، شما، ما و همه زنده‌تر می‌شویم تا بهتر بتوانیم از زندگی‌مان استفاده کنیم.

اتفاق جالبی که افتاده این است که امسال ماه مبارک رمضان با عید نوروز مقارن شده است، از این فرصت استفاده کنیم؛ زبان روزه و ارتباط با خدای تعالی از یک جهت و ارتباط با بندگان خدا از جهت دیگر. صله رحم داریم، به دیدن همدیگر می‌رویم و با همدیگر می‌نشینیم و بلند می‌شویم و این چیزی است که خدای تعالی دوست دارد و انشالله باید تحکیم پیدا کند.

مبادا خدای ناکرده از دیدار خویشان و رسیدگی به فقرا و گرفتاران غفلت کنیم. اینها از اعمال خود ماه رمضان هم هست که صدقه بدهید، کمک کنید، افطاری بدهید و همگی از اعمال ماه رمضان است که قشنگ با عید نوروز تقارن پیدا کرده است و دو پدیده قشنگ و مکمل همدیگر هستند. انشالله بتوانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha