اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن و سنت شارجه
کد خبر: 4128882
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸

اهدای جوایز برگزیدگان مسابقات قرآن و سنت شارجه

بنیاد قرآن کریم و سنت نبوی شارجه جوایز نفرات برگزیده زن و مرد مسابقات ملی قرآن جایزه شارجه در امارات را اهدا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شارجه 24،

شیخ محمد بن حمید القاسمی، عضو شورای اجرایی شارجه و رئیس اداره آمار و توسعه جامعه، در مراسم اختتامیه که توسط بنیاد قرآن و سنت شریف شارجه در دانشگاه القاسمیه برگزار شد، شرکت کرد.

در این مراسم از 122 شرکت کننده در مسابقات قرآن کریم  و 45 شرکت کننده در مسابقات سنت تجلیل و از هشت محفل برتر قرآنی و یک مرکز قرآنی ویژه قدردانی شد.

سلطان مطر بن دلموک، رئیس مجمع قرآن و سنت شریف شارجه در ابتدای این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و از نقش این بنیاد در آموزش قرآن کریم از طریق مراکز و محافل قرآنی در شارجه و برگزاری مسابقات قرآنی در طول سال تقدیر کرد.

وی در سخنان خود به طرح «تعطیلات من با قرآن» که متشکل از محافل قرآنی برای دانشجویان و افرادی است که در ایام هفته برای حضور در محافل مشکل دارند، اشاره کرد و گفت حلقه‌های ویژه قرآنی هر شنبه از ساعت 8 صبح تا 12 شب برگزار می‌شود.

شیخ عزیز فرحان العنزی، رئیس هیئت داوران مسابقه، در سخنانی از حمایت شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو شورای عالی و حاکم شارجه از جایزه شارجه برای قرآن کریم و سنت قدردانی کرد. وی در ادامه از برندگان خواست تا معارفی را که از قرآن کریم و روایات به دست آورده‌اند، به عمل درآورند.

در این مراسم شیخ محمد بن حمید به حامیان مالی این مسابقات لوح‌های قدردانی اهدا کرد. پس از آن از کمیته‌های داوری قرآن کریم و سنت به همراه برگزیدگان مسابقات تجلیل شد. همچنین در این مراسم از مرکز خیریه الصحابه به عنوان بهترین مرکز خصوصی قرآنی تجلیل شد.

بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن جایزه «شارجه» امارات شاهد حضور گسترده داوطلبان در رشته‌های مختلف بود. این مسابقات با حمایت «سلطان بن محمد القاسمی»، امیر شارجه‌ امارات برگزار می‌شود و رقابت‌های امسال با استقبال قابل‌ توجهی در گروه‌های سنی مختلف مواجه بوده است.

هدف مؤسسه قرآن و سنت شارجه از برگزاری این رقابت‌ها نهادینه کردن ارزش‌های والای اسلامی، ایجاد انگیزه در میان نسل‌ جوان و نوجوان، تشویق آن‌ها به پایبندی به تعالیم و آموزه‌های دین اسلام، ایجاد روحیه رقابت در زمینه حفظ قرآن، تشویق قرآن‌آموزان به تلاش بیشتر در راستای تلاوت و حفظ قرآن و اهمیت دادن به سنت پیامبر(ص) است.

انتهای پیام
captcha