سفیر عراق: مجمع قرآن شارجه میراث فرهنگی برای صیانت از تمدن اسلامی است
کد خبر: 4149842
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

سفیر عراق: مجمع قرآن شارجه میراث فرهنگی برای صیانت از تمدن اسلامی است

سفیر عراق در امارات، مجمع قرآن کریم شارجه را میراثی با ارزشمند، علمی و فرهنگی با هدف حفظ حافظه تاریخی مربوط به کتاب خدا و تمدن اسلامی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الاتحاد، مظفر مصطفی الجبوری، سفیر کشور عراق در ابوظبی گفت: مجمع قرآن کریم شارجه با  برخورداری از ارزش علمی یک میراث فرهنگی و معماری با هدف حفظ حافظه‌ تاریخی قرآن کریم برای نسل‌های آتی است، زیرا روایتگر قصص قرآنی بوده و تاریخ و علوم قرآن و تمدن اسلامی در آثار آن نمودیافته است.

شیرزاد عبدالرحمن طاهر، دبیر کل مجمع قرآنی شارجه در این دیدار درباره آثار موجود در این مجمع و موزه‌های آن و همچنین کلاس‌های آموزش قرائت قرآن و پروژه‌های علمی و تحقیقات مجمع در زمینه قرآن کریم و تفسیر بلاغی توضیحاتی را ارائه داد و سفیر عراق را در بازدید از بخش‌های مختلف مجمع از جمله بخش نسخه‌های خطی کمیاب همراهی کرد.

بر اساس این گزارش بازدید از استودیوهای رادیویی و تلویزیونی مجمع قرآن کریم شارجه که مجهز به آخرین تکنولوژی برای خدمت به قرآن کریم هستند بخش پایانی بازدید سفیر عراق بود که با پخش فیلم مستندی از تاریخ قرآن کریم با حضور تعدادی از مدیران و رؤسای بخش‌های مختلف مجمع به پایان رسید.

سفیر عراق هم در حاشیه این بازدید طی نطقی تأکید کرد: امارات و به طور خاص امیرنشین شارجه دارای مکان‌های علمی و فرهنگی بسیاری است و با رشد سریع و همگام با رشد اقتصادی و آموزشی و فرهنگی به همراه تنوع تمدنی اسلامی و جهانی و انسانی روبرو بوده است.

عراق:مجمع قرآن شارجه میراث فرهنگی برای صیانت از تمدن اسلامی است/اماده

وی مجمع قرآن کریم شارجه را خاطره‌ای برای آیندگان توصیف کرد که روایتگر تاریخ قرآن، شیوه‌های جمع‌آوری و نگارش آن و معرف قرآن‌پژوهان و علاقه‌مندان به آن در دوره‌های مختلف تاریخی و از مناطق مختلف است.

الجبوری افزود: بازدید از مجموعه قرآن کریم سفری ممتاز به عرصه فرهنگ قرآنی و علوم و تاریخ بی‌پایان آن با مشاهده نسخ خطی منحصر به فرد و گنجینه‌های باستان‌شناسی آنجاست که تاریخ قرآن را در طول اعصار  در همه ابعاد تمدنی و انسانی آن روایت می‌کند.

سفیر عراق در پایان گفت: زحمات فراوانی که در این عمارت بزرگ فرهنگی برای حفظ میراث دینی و فرهنگی انجام می‌شود موجب افتخار و مباهات است.

  دبیر کل مجمع قرآن کریم شارجه نیز به سفیر عراق هدیه‌ای را به رسم یادبود تقدیم کرد.

انتهای پیام
captcha