افتتاح نخستین نمایشگاه قرآن‌های خطی در یمن + عکس
کد خبر: 4128986
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲

افتتاح نخستین نمایشگاه قرآن‌های خطی در یمن + عکس

نخستین نمایشگاه نسخ خطی قرآنی یمن دیروز، 27 اسفندماه به همت بنیاد توسعه «کفل» در صنعاء، پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سبأ نت، این نمایشگاه با حضور «محمدعلی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن و با همکاری کتابخانه مسجد جامع صنعاء و مرکز نسخ خطی وابسته به وزارت فرهنگ یمن و با حمایت اداره کل اوقاف و انجمن خیریه آموزش قرآن این کشوردر مسجد جامع صنعاء افتتاح شد.

این نمایشگاه تا 5 روز ادامه دارد و شامل 39 قرآن خطی کاغذی و 26 نسخه خطی قرآن نوشته‌شده روی پوست و متعلق به قرون مختلف هجری است که اهتمام یمنی‌ها به قرآن را نشان می‌دهد.

همچنین در این نمایشگاه سیر تحول مربوط به نسخ خطی قرآنی در یمن در قرن‌های مختلف هجری در بخش‌های مختلف از جمله رسم‌الخط قرآن و تذهیب آیات به تصویر کشیده است.

یاسر ابوهمیله، مدیر نمایشگاه در این باره گفت: این نمایشگاه بیانگر هویت دینی یمنی‌هاست و برای استقبال از ماه رمضان و در پاسخ به اهانت‌های غربی‌ها به قرآن کریم برگزار شده است.

وی افزود: این رویداد پاسخی عملی به هتک حرمت قرآن است و جایگاه مقدسات اسلامی نزد مسلمانان را تقویت می‌کند و ارتباط نزدیک یمنی‌ها به قرآن در طول تاریخ را نشان می‌دهد.

محمدعلی الحوثی نیز ضمن بازدید از این نمایشگاه، در جریان آثار عرضه‌شده در آن قرار گرفت و با تأکید بر ضرورت حفظ گنجینه‌های قرآنی گفت: این نمایشگاه اهمیت و جایگاه میراث فرهنگی در یمن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام
captcha