استقبال میلیونی دانش‌آموزان یمنی از دوره‌های قرآنی
کد خبر: 4137221
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

استقبال میلیونی دانش‌آموزان یمنی از دوره‌های قرآنی

یک میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز دختر و پسر یمنی از دوره‌های قرآنی تدارک دیده شده در حدود 9100 مدرسه و مرکز آموزش قرآن کریم این کشور بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایکنا به نقل از 26 سپتامبر نت، مراکز و مدارس قرآنی با هدف آموزش معارف قرآن کریم و علوم قرآنی و ترویج فرهنگ و هویت دینی در بین نسل جوان راه‌اندازی شده است.

این اقدامات در راستای تأکید بسیار سیدعبدالملک بدرالدین حوثی، رهبر جنبش انصارالله یمن بر آموزش قرآن و گسترش فعالیت‌های فرهنگی با هدف جذب جوانان صورت می‌گیرد. به گفته وی این اقدامات منجر به تحکیم هویت دینی و ملی جوانان می‌شود.

عبدالله الرازحی، معاون وزیر جوانان و رئیس کمیته فنی فعالیت‌ها و دوره‌های تابستانی نیز به نوبه خود تأکید کرد: انتظار می‌رود که تعداد دانش‌آموزان و داوطلبان ثبت‌ نام کرده در دوره‌های تابستانی در سال جدید به یک میلیون و پانصد هزار نفر برسد.

این دانش‌آموزان در 9 هزار و 100 مدرسه و مرکز آموزش می‌بینند و 20 هزار معلم در این مراکز به آموزش قرآن کریم به داوطلبان خواهند پرداخت.

در سال گذشته دوره‌ها و مدارس تابستانی آموزش قرآن، میزبان بیش از 733 هزار داوطلب دختر و پسر بود و فعالیت‌های قرآنی انجام شده در این مدارس و دوره‌ها با استقبال گسترده این دانش‌آموزان و داوطلبان مواجه شد.

انتهای پیام
captcha