پیام تبریک سیاستمدارن جهان به مناسبت فرارسیدن نوروز
کد خبر: 4129273
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸

پیام تبریک سیاستمدارن جهان به مناسبت فرارسیدن نوروز

مقامات سیاسی چندین کشور جهان در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید نوروز را به مردم کشورهای حوزه نوروز تبریک گفتند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پیام تبریک سیاستمدارن جهان به مناسبت فرارسیدن نوروزمیدل ایست نیوز، سران و مقامات سیاسی چند کشور جهان در پیام‌هایی فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفته و برای مردم کشورهای حوزه نوروز سالی پر از صلح و پیشرفت آرزو کردند.

نوروز میراث فرهنگی بشری است

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز افزود: نوروز یک آغاز جدید و روز جدید است؛ نوروز نقطه آغاز یک سال جدید و فرا رسیدن بهار و تولد دوباره طبیعت است.

وی افزود: در این روز، بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان با خانواده و دوستان خود دیدار می‌کنند و به مرور گذشته پرداخته و انتظار آینده‌ای روشن‌تر را دارند.

گوترش ادامه داد: نوروز همچنین جشن میراث فرهنگی و تنوع غنی بشریت است؛ این رویداد فرصتی برای همه ما جهت آموختن از ارزش‌های صلح، گفت‌وگو و همبستگی، تأکید مجدد بر تعهد خود به حقوق بشر و کرامت و ترویج احترام متقابل و آشتی و محافظت از سیاره زمین و زندگی در هماهنگی با طبیعت است.

وی اضافه کرد: درحالی که نوروز را جشن می‌گیریم، بیایید امید و شفقت را برگزینیم، از فرصت‌های پیش رو استفاده کنیم و با یکدیگر، برای ساختن جهانی صلح آمیزتر، پایدارتر و فراگیرتر که همه را شامل شود، تلاش کنیم.

پیام تبریک رئیس‌جمهور عراق

عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق نیز در پیامی به مناسبت فرارسیدن نوروز گفت: عید نوروز پیام تجدید حیات، وحدت و بردباری است و امیدواریم که نوروز و بهار موجب افزایش ثبات، امنیت، هماهنگی، همزیستی مسالمت‌آمیز، مدارا و پذیرش همدیگر در جهت خدمت به شهروندان و حفاظت از دستاوردها باشد.

وی در ادامه گفت: بار دیگر عید شاد و روزهای خوبی را برای همه آرزو می‌کنم.

پاکستان: در شادی نوروز با ایرانیان شریک هستیم

همچنین پرویز اشرف، رئیس مجلس ملی پاکستان فرا رسیدن نوروز باستانی را به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه نوروز تبریک گفت و  تأکید کرد: پاکستان و مردم آن مفتخر به همسایگی با ایران و برخورداری از روابط قوی و دیرینه هستند.

راجا پرویز اشرف افزود: ملت و مجلس پاکستان در شادی جشن نوروز با برادران و خواهران ایرانی خود شریک هستند و افتخار می‌کنند که هر دو کشور همواره در شرایط سخت همچنین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی از یکدیگر قویا حمایت‌ می‌کنند.

وی تأکید کرد: پاکستان و ایران دو کشور دوست و برادر در شادی و غم کنار هم هستند و ما همواره حامی ایران در منطقه و جهان هستیم.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا نیز در پیامی، فرارسیدن عید نوروز را تبریک گفت. 

همچنین سران کشورهای قرقیزستان، لهستان، تاجیکستان، ازبکستان و روسیه در پیام‌های جداگانه‌ای فرارسیدن عید نوروز و سال جدید را به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و مردم کشورمان ایران تبریک گفتند.

محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی نیز در پیامی اعلام کرد: به همه افرادی که عید نوروز را جشن می‌گیرند چه در امارات و چه در سراسر جهان، تبریک می‌گویم. بهترین آروزها را برای شما و خانواده‌هایتان دارم و امیدوارم که سال پیش رو برای شما صلح و رفاه مستمر به همراه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha