ورود عامل قرآن‌سوزی به انگلیس ممنوع شد
کد خبر: 4129322
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

ورود عامل قرآن‌سوزی به انگلیس ممنوع شد

انگلیس اعلام کرد که اجازه ورود راسموس پالودان، سیاستمدار افراطی دانمارکی که قصد قرآن‌سوزی در این کشور دارد را صادر نخواهد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، انگلیس اعلام کرد، راسموس پالودان، سیاستمدار راست افراطی دانمارکی از ورود به بریتانیا برای انجام اقدام تحریک آمیز سوزاندن یک نسخه از قرآن منع می‌شود.

تام توگندات (Tom Tugendhat) وزیر امنیت داخلی انگلیس در پاسخ به سوال سایمون لایت‌وود، نماینده شهر ویکفیلد گفت که پالودان به فهرست هشدار اضافه شده است و اجازه ورود به کشور برای انجام قرآن‌سوزی را نخواهد داشت.

لایت‌وود که در حال پرسیدن سوالی از وزرای امور داخله در مجلس عوام بود، گفت: راسموس پالودان، سیاستمدار اسلام‌هراس راستگرای افراطی دانمارکی، گفته است که قصد دارد از دانمارک به ویکفیلد سفر کند و تنها هدفش سوزاندن قرآن در یک مکان عمومی است.

وی ادامه داد: پالودان قبلا در دانمارک به دلیل اظهارات نفرت‌انگیز و نژادپرستانه‌اش زندانی شده بود. او مرد خطرناکی است که نباید اجازه ورود به این کشور را داشته باشد. آیا وزیر امنیت می‌تواند به من و مردم منطقه من اطمینان دهد که دولت برای جلوگیری از این امر اقدام می‌کند؟

توگندات در پاسخ گفت که پالودان به دلیل اقدام به سوزاندن یک نسخه از قرآن اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت. وی ادامه داد: اکنون به اطلاع مجلس می‌رسانم که پالودان به فهرست هشدارها اضافه شده است و بنابراین سفر وی به بریتانیا به نفع عموم نخواهد بود و اجازه ورود به او داده نخواهد شد.

راسموس پالودان آخر هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که به شهر ویکفیلد انگلیس سفر خواهد کرد تا در اولین روز ماه رمضان یک نسخه از قرآن را بسوزاند.

پالودان که رهبر حزب راست افراطی Stram Kurs است، در ماه ژانویه با حمایت پلیس و مجوز مقامات سوئدی، یک نسخه از قرآن را خارح از سفارت ترکیه در استکهلم سوزاند. یک هفته بعد، او یک نسخه از قرآن را در مقابل مسجدی در دانمارک سوزاند که باعث محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی شد.

انتهای پیام
captcha