مالزی: دانمارک توهین به قرآن را در حیطه آزادی بیان قرار ندهد
کد خبر: 4130954
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

مالزی: دانمارک توهین به قرآن را در حیطه آزادی بیان قرار ندهد

وزارت خارجه مالزی از دولت دانمارک خواست که جنایت شنیع هتک حرمت قرآن را به عنوان آزادی بیان طبقه‌بندی نکند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الاتحاد»، وزارت خارجه مالزی هتک حرمت مجدد قرآن در دانمارک که روز جمعه، 11 فروردین‌ماه رخ داد را به شدت محکوم و اعلام کرد: این جنایت علیه قرآن در ماه رمضان بی‌اعتنایی آشکار به حساسیت‌های مسلمانان در سراسر جهان است.

وزارت امور خارجه مالزی با اشاره به این که حمله مشابهی در 24 مارس نیز رخ داد، از دولت دانمارک خواست که این جنایت شنیع را به‌عنوان آزادی بیان طبقه‌بندی نکند و اقدامات فوری علیه عاملان نفرت‌پراکنی و تحریک خشونت انجام دهد.

واکنش قطر

وزارت امورخارجه قطر نیز دیروز در بیانیه‌ای تأکید کرد: این حادثه شنیع اقدامی تحریک‌آمیز و تحریکی جدی برای احساسات بیش از دو میلیارد مسلمان در جهان به ویژه در ماه رمضان است و از دولت دانمارک خواست تا اقدامات لازم را علیه عاملان جنایات نفرت دینی اتخاذ کند.

این وزارتخانه هشدار داد که اجازه تکرار توهین به قرآن به بهانه آزادی بیان، به نفرت و خشونت دامن می‌زند و ارزش‌های همزیستی مسالمت‌آمیز را تهدید و استانداردهای دوگانه نفرت‌انگیز را آشکار می‌کند.

وزارت امورخارجه قطر مجدداً از جامعه بین‌المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را برای رد نفرت، تبعیض، تحریک و خشونت به عهده بگیرد و بر اهمیت حفظ اصول گفت‌وگو و درک متقابل تأکید کرد.

یادآوری می‌شود، پنج نفر از اعضای یک گروه تندرو و اسلام‌ستیز با نام «Patrioterne Gar Live»، روز جمعه، 11 فروردین‌ماه، اقدام به سوزاندن پرچم ترکیه و قرآن مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ کردند و این اقدام موهن خود را به طور مستقیم از حساب کاربری این گروه از فیسبوک پخش کردند.

انتهای پیام
captcha