توهین مجدد به قرآن در دانمارک و واکنش ترکیه
کد خبر: 4130761
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

توهین مجدد به قرآن در دانمارک و واکنش ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه، توهین مجدد گروهی افراطی و اسلام‌ستیز به ساحت مقدس قرآن و پرچم ترکیه در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه عصر امروز، 11 فروردین‌ماه، با صدور بیانیه‌ای، اجازه حمله نفرت‌انگیز به قرآن و پرچم این کشور در دانمارک را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «حمله نفرت‌انگیزی که پیشتر در 24 مارس در دانمارک علیه قرآن و پرچم ترکیه انجام شده بود و بعدازظهر امروز و در ماه مبارک رمضان مجددا تکرار شد را به شدت محکوم می‌کنیم».

وزارت امورخارجه ترکیه در این بیانیه تصریح کرد: «ما به هیچ وجه نمی‌پذیریم که این عمل نفرت‌انگیز تحت عنوان آزادی بیان مجاز شناخته شود و این رویکرد هرگز قابل توجیه نیست».

در این بیانیه تأکید شده است: «ناکافی بودن تدابیر قانونی و اداری برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی، فقدان اراده سیاسی و نیز مصونیت عاملان آن از مجازات، باعث تحریکات جدید شده است».

وزارت خارجه ترکیه اضافه کرد: «این اقدام گواه روشنی است که اخیرا در اروپا اسلام‌ستیزی، بیگانه‌هراسی، تبعیض و نژادپرستی افزایش یافته است. همچنین این گونه اعمال ناشی از نفرت و حمله به کسانی است که به مدارا، فرهنگ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و ارزش‌های دموکراتیک اعتقاد دارند. نادیده گرفتن و چشم‌پوشی از این گونه اقدامات حماقت بزرگی است».

در این بیانیه آمده است: «در پی این اقدام، سفیر دانمارک در آنکارا به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض ترکیه به وی ابلاغ شد».

وزارت امورخارجه ترکیه همچنین از مقامات دانمارک خواست که اقدامات لازم را علیه عاملان این جنایات انجام و اقدامات مؤثر برای جلوگیری از تکرار آن انجام دهند.

5 نفر از اعضای یک گروه تندرو و اسلام‌ستیز با نام «Patrioterne Gar Live» اقدام به سوزاندن پرچم ترکیه و قرآن مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ کردند و این اقدام موهن خود را به طور مستقیم از حساب کاربری این گروه از فیسبوک پخش کردند.

انتهای پیام
captcha