استان‌ها موظف به ارائه طرح‌های مولدساز در حوزه وقف شدند
کد خبر: 4129845
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
از سوی رئیس سازمان اوقاف

استان‌ها موظف به ارائه طرح‌های مولدساز در حوزه وقف شدند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه شورای معاونان این سازمان بر پرهیز از اجاره‌داری و لزوم مولدسازی موقوفات تاکید کرد و گفت: در سال جاری باید طرح‌های دانش‌بنیان اوقاف سودآوری خود را نشان دهند.

تمام استان‌ها موظف به ارائه طرح‌های مولدساز در حوزه وقف شدند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، نخستین جلسه شورای معاونان سازمان اوقاف و امور خیریه در سال جاری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ستادی این سازمان به صورت ویدیوکنفرانس با مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها رأس ساعت 7:30 صبح در ساختمان شهید سلیمانی سازمان اوقاف برگزار شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای این نشست با بیان اینکه امسال باید سالی باشد برای انسجام بیشتر در اجرای نیات واقفان، بر لزوم رفع موانع اجرای نیات واقفان تاکید کرد و گفت: سازمان اوقاف زیرساخت‌های خوبی برای مولدسازی دارد.

خاموشی با اشاره به اهمیت فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بر نقاط قوت وقف تکیه کنید، افزود: برای مولدسازی از همه استان‌ها طرح می‌خواهم. استان‌ها طرح‌های خود برای مولدسازی را سریعاً آماده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مسئولان اوقاف استان‌ها را به پرهیز از اجاره‌داری توصیه کرد و به تبیین ظرفیت‌های سازمان اوقاف در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و باغداری، دامپروری و آبزی‌پروری پرداخت.

خاموشی همچنین تصریح کرد: در سال 1402 باید کار ثبت، کاداستر و جی آی اس همه موقوفات به پایان برسد.

وی به حوزه دانش‌بنیان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری باید طرح‌های دانش‌بنیان اوقاف سودآوری خود را نشان دهند. ما امسال باید به قطعیت تراز مثبت طرح‌های دانش‌بنیان برسیم.

اهمیت دادن به جریان گردشگری مذهبی و طرح‌های ساخت مسکن از دیگر توصیه‌های رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در این نشست بود.

انتهای پیام
captcha