رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت استاد سمیعی گیلانی را تسلیت گفت
کد خبر: 4130053
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۲

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت استاد سمیعی گیلانی را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی را تسلیت گفت.

رئیس‌جمهور در پیامی درگذشت استاد سمیعی گیلانی را تسلیت گفت

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در پیامی درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به خانواده محترم، شاگردان و همکاران و عموم دوستدارانش تسلیت گفت.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت و مدیر گروه ادبیات معاصر فرهنگستان زبان و ادب فارسی موجب تأثر و اندوه شد.

ایشان، نویسنده، مترجم و پژوهشگری دقیق در عرصه ادبیات و پدیدآورنده آثاری ماندگار در زمینه ادبیات گذشته و امروز ایران بود و نقش ارزنده‌ای در دانش نگارش و ویرایش داشت.

اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه این چهره علمی و ادبی، مصیبت وارده را به خانواده محترم، شاگردان و همکاران و عموم دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سیدابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»

لازم به ذکر است استاد احمد سمیعی گیلانی، پدر ویراستاری نوین ایران، ۱۱ بهمن ۱۲۹۹ در رشت به دنیا آمد و روز چهارشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ بر اثر کهولت سن از دنیا رفت و پیکر این پیشکسوت فقید ویراستاری و چهره ماندگار ادبیات معاصر فارسی، امروز، یکشنبه ششم فروردین طی مراسمی در رشت تشییع و در محوطه تالار مرکزی رشت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha